نخست‌وزیر سابق فرانسه در یادداشتی نوشت که هرگونه همکاری ایران و آمریکا در خصوص سوریه و داعش نیازمند رفع مسئله هسته‌‌ای ایران است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "مایکل روکارد" نخست‌وزیر سابق فرانسه در یادداشتی  در پایگاه "پراجکت سیندیکیت" نوشت: مذاکرات بین‌المللی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به نوعی برای بیش از یک دهه در حال اجرا است، بنابراین عجیب نیست که این مذاکرات با پایان مهلت 24 نوامبر سال جاری میلادی برای یک دوره دیگر تمدید شده است و هم‌اکنون ایران و گروه 1+5  تا پایان ماه ژوئن برای رسیدن به یک توافق مهلت دارند.

وی در این یادداشت نوشت: "این یک تحول ناامیدکننده است و ساده است که بگوییم که این فرایند محکوم به شکست است. اما همچنان دلیلی برای امیدواربودن وجود دارد. در دور در جریان مذاکرات، دو بازیگر کلیدی که ایران و آمریکا هستند، ظاهراً تمایل دارند که مذاکرات را به یک نتیجه موفقیت آمیز برسانند".

روکارد ادامه داد رفع مسئله هسته‌ای ایران در واقع پیش شرطی برای هرگونه تلاش دو کشور برای همکاری در خصوص مسئله سوریه یا داعش است.

وی با بیان اینکه تحولات عراق و سوریه، در  منطقه باغث تحولاتی شده است، به همسویی ایران و روسیه در یک سمت و ترکیه و کشورهای عربی و غربی در سوی دیگر اشاره کرده است.

روکارد همچنین تأکید کرد که دولت "بشار اسد"رئیس‌جمهور سوریه و ایران به بازیگران کلیدی در مبارزه با داعش تبدیل شده‌اند. وی افزود: "بنابراین رفع موانع مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 حائز اهمیت است. با رفع وضعیت موجود منطقه، یک توافق نهایی می‌تواند به تغییر ائتلاف  منجر شود و پیامدهای گسترده‌ای داشته باشد. در واقع شاید یکی از دلایل فوری برای امیدوار بودن به اینکه مذاکره‌کنندگان هسته‌ای خیلی سریع به سمت رسیدن به توافق حرکت می‌کنند این است که دولت‌های آنها از جایگزین توافق می‌ترسند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی از خرم اباد
۱۶:۴۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
ایران به تمام توافقات پایبند بوده

ایا امریکا پایبند بوده ؟؟؟ به غیر این هر روز یک تحریم جدید هر روز یک بهانه جدید

مرگ بر امریکا
آخرین اخبار