درمان نشدن بیماری‌های لثه موجب ریزش دندان‌ها می‌شود

درمان نشدن به موقع بیماری‌ها و عفونت‌های لثه، با تأثیر گذاشتن بر روی لثه‌ها و استخوان‌های محافظت‌کننده دندان‌ها، موجب ریزش زودهنگام و غیرطبیعی دندان‌ها می‌شود.

حسام کبیری متخصص بیماری‌های دهان و دندان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری‌های مرتبط با لثه علائم متعددی دارند که خونریزی لثه‌ها در هنگام مسواک زدن یا حتی غذا خوردن، قرمز، نازک و ورم کردن لثه‌ها و فاصله گرفتن لثه‌ها از دندان‌ها از جمله مهم‌ترین این علائم هستند.

وی افزود: تنفس سخت و دشوار، لق شدن دندان‌ها و تغییر وضعیت قرار گرفتن دندان‌ها به ویژه در هنگام غذا خوردن از دیگر علائم بسیار مهم مرتبط با بیماری‌های لثه است.

کبیری تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از مبتلایان به بیماری‌های لثه که علائم و عوارض فوق را مشاهده می‌کنند، هیچ اقدامی جهت درمان بیماری خود صورت نمی‌دهند.

وی تأکید کرد: درمان نشدن به موقع بیماری‌ها و عفونت‌های لثه، با تأثیر گذاشتن بر روی لثه‌ها و استخوان‌های محافظت‌کننده دندان‌ها، موجب ریزش زودهنگام و غیرطبیعی دندان‌ها می‌شود.

کبیری خاطرنشان کرد: بیماری لثه می‌تواند یک یا تمامی دندان‌ها را تحت تأثیر قرار دهد، به همین دلیل حفظ سلامت لثه‌ها و درمان زودهنگام بیماری‌ها وعارضه‌های مربوط به لثه‌‌ها بسیار مهم است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار