شهر بلومینگتون آمریکا صحنه ادامه اعتراضات ضد تبعیض نژادی بود و نیروهای پلیس 25 تن از معترضان را بازداشت کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  آسوشیتدپرس، شهر بلومینگتون ایالت مینه سوتا صحنه ادامه اعتراضات ضد تبعیض نژادی و خشونت پلیس برضد رنگین پوستان در آمریکا بود و نیروهای پلیس 25 تن از معترضان را بازداشت کردند. 

شرکت کنندگان در این تجمع که در مقابل مال آو آمریکا برگزار و موجب تعطیلی چند ساعته این فروشگاه در فصل خرید پیش از آغاز سال نوی میلادی شد فریاد می زدند جان سیاه پوستان نیز مهم است. 

پیش از برگزاری این تجمع بیش از سه هزار نفر در صفحه گروه برگزار کننده این تجمع اعلام کردند در این اعتراضات شرکت خواهند کرد. آمار دقیقی از شرکت کنندگان در این تجمع در دست نیست با این حال تصاویری که در رسانه های اجتماعی و رسانه ها محلی منتشر شده است نشان می دهد حدود سه هزار نفر دراین تجمع شرکت کرده اند. 

پلیس بلومینگتون اعلام کرد 25 نفر دراین تظاهرات بازداشت شده اند که علت اصلی بازداشت آنها ورود غیرقانونی به املاک شخصی در اطراف محل برگزاری تجمع بوده است. 

 حدود 30  دقیقه پس از آغاز تجمع نیروهای پلیس آخرین هشدار را به تجمع کنندگان دادند و نیروهای پلیس با لباس و تجهیزات ضد شورش به پاکسازی محل پرداختد. شماری زیادی از معترضان در پی این اقدام محل را ترک کردند با این حال عده ای در مقابل مغازه ها به نشانه همبستگی با دو سیاه پوستی که به دست پلیس آمریکا کشته شدند در محل دراز کشیدند. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار