شریفی خبر داد

جریمه‌های متفاوت در انتظار تخلفات پژوهشی/منتظر ابلاغ وزیر علوم هستیم

مدیر کل دفتر برنامه ریزی پژوهشی معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: با توجه به متفاوت بودن جریمه‌های پژوهشی هم اکنون منتظر ابلاغ وزیر علوم در خصوص میزان جریمه تخلفات هستیم.

مظفر شریفی مدیر کل دفتر برنامه ریزی پژوهشی معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با بحث تخلفات حوزه پژوهشی باید بگویم که تخلفات در این حوزه در ارتباط با پژوهش و فناوری در مواقع مختلف متفاوت است چنانچه در این بخش، تخلفات در بخش‌هایی از جمله پایان نامه و کتاب آغاز و تا مجلات دانشگاهی ادامه دارد.
 
وی افزود: بنابراین در این حوزه ها میزان جریمه متفاوت است و هم اکنون در حوزه هئیت انتظامی اعضای هئیت علمی قوانینی در این رابطه وجود دارد و در حال تدوین دستورالعمل رسیدگی به تخلفات و مصادیق تخلفات علمی هستیم که این مباحث هم در حوزه دانشجویی و هم اساتید دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفته است.
 
شریفی تصریح کرد: در بخش تکمیل این آیین نامه متولی اصلی آن در بخش دانشجویی سازمان امور دانشجویان و در بخش اعضای هئیت علمی معاونت حقوقی وزارت علوم است و ما در معاونت پژوهشی وزارت علوم در حال تعامل میان این دو هستیم و با هر دو کمیته در این راستا همکاری داریم.
 
وی اظهار داشت: امیدواریم که دستورالعمل و مصادیق لازم مشخص شود چنانچه تا یک ماه آینده این آیین نامه به وزیر علوم ابلاغ می‌شود و در دانشگاهها اجرا می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار