توسل آل خليفه به انفجارهای ساختگی برای سرکوب هرچه بيشتر مخالفان

شکه اللولوه از نقش پشت پرده رژیم آل خلیفه در انفجارهای برنامه ریزی شده با هدف ایجاد بهانه برای سرکوب هرچه بیشتر جنبش مسالمت آمیز مردم بحرین خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اللولوه، نیروهای امنیتی بحرین تمامی ورودی های منطقه بنی جمره را بسته و در این منطقه به حالت های آماده باش در آمدند زیرا وزارت کشور بحرین اعلام از وقوع انفجاری در نزدیکی یکی از گشتی های نیروهای امنیتی خبر داد که منجر به جراحت ساده سه تن از نیروهای امنیتی شد.

در بحرین پس از شکست رژیم آل خلیفه در انتخابات انفجارهای مشکوکی در مناطق مختلف بحرین رخ می دهد. به عقیده ناظران انفجار منطقه بنی جمره یک اقدام توطئه آمیز و از پیش طراحی شده بوده است با این حال وزارت کشور بحرین تنها به این مساله اشاره می کند که این انفجار باعث جراحت ساده سه تن از نیروهای پلیس شده است و جزئیات دیگری از این حادثه منتشر نمی کند. در پی انفجار شدیدی که در بنی جمره به وقوع پیوست نیروهای امنیتی به این منطقه سرازیر شده و ورودی های بنی جمره را بسته و حصاری امنیتی دور این منطقه کشیدند.

همچنین هنوز مشخص نشده است که چه کسی در انفجار منطقه دمستان نقش داشته است. در انفجار منطقه دمستان یک نیروی امنیتی اردنی کشته شد. وزارت کشور بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد در خصوص این انفجار تحقیق می کند اما تا کنون تحقیق درباره این حادثه نتیجه ای نداشته است. تنها خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین اتهام های غیرقابل قبولی به مخالفان وارد کرد.

در پی انفجار منطقه دمستان انفجار دیگری در منطقه کرزکان بحرین رخ داد که منجر به شهادت عبدالکریم البصری یک شهروند بحرینی شد. در پی این حادثه حصاری امنیتی به دور منطقه کشیده شد و تحقیقات بی نتیجه ای در پشت پرده انجام شد. بلکه بازداشت های گسترده ای بعد از شنیده شدن هر صدای انفجاری صورت می گیرد. روستای حَمَل نیز شاهد حوادث مشابهی بود همچون موارد گذشته در پی این حادثه نیز نیروهای امنیتی اقدام به سرکوب شرکت کنندگان در یک راهپیمایی مسالمت آمیز در این منطقه کردند و راهپیمایان را با گلوله های ساچمه ای هدف قرار دادند. وزارت کشور بحرین نیز جوانان منطقه را عده ای خرابکار توصیف کرد.

فعالان حقوقی تاکید می کنند این حوادث با هدفی نادرست که همان مجرم سازی جنبش مسالمت آمیز مردمی بحرین باشد صورت می گیرد.



انتهای پیام./.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار