فایننشال تایمز: نیروهای داعش روحیه خود را از داده‌اند

یک روزنامه آمریکایی نوشت که نیروهای گروه تروریستی داعش با کند شدن روند پیشروی های نظامی این گروه روحیه خود را از دست داده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه "فایننشال تایمز" نوشت نیروهای داعش با کند شدن روند پیشروی های نظامی این گروه روحیه خود را از دست داده اند.

این روزنامه انگلیسی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "اریکا سالومون "نوشت با کند شدن روند پیشروی داعش،‌ این گروه با روحیه ضعیف، فرار نیروها و درگیری های جناحی مواجه شده است که آزمونی برای انسجام این نیروی جهادی محسوب می شود.

فعالان و جنگجویان در بخش هایی از شرق سوریه که تحت کنترل داعش است می گویند با کند شدن روند پیشروی های نظامی داعش و تغییر کانون توجه آن از جنگیدن به حکومت کردن در این مناطق، ناامیدی در میان شبه نظامیان که به چشم منظم ترین و مؤثرترین نیروی جنگی در جنگ داخلی سوریه نگریسته می شدند، افزایش یافته است.

فایننشال تایمز نوشت: این گروه در تابستان گذشته در تهاجمی ناگهانی که جهان را مبهوت کرد در غرب عراق و شرق سوریه به سرعت پیشروی کرد. اما اکنون با حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا و تهاجم نیروهای زمینی عراق پیشروی آنها متوقف شده است.

ارتش آمریکا این هفته اعلام کرد 2 سرکرده داعش در حملات هوایی کشته شده اند، ادعایی که این گروه هنوز آن را تایید نکرده است و روز جمعه نیز مبارزان پیشمرگ کرد محاصره پنج ماهه کوه های سنجار در عراق را شکستند.

یک فعال مخالف از مناطق تحت کنترل داعش در سوریه گفت: "جنگجویان مایوس شده اند. آنها احساس می کنند هر چه در توان دارند انجام می دهند اما پیشرفتی حاصل نمی شود. جنگجویان خارجی نیز اکنون دیگر خسته شده اند."

یک معارضان سوری و مخالف داعش گفت: حدود 100 نفر از جنگجویان خارجی داعش که سعی داشتند از شهر رقه در شمال سوریه،‌ پایتخت بالفعل داعش، بگریزند، اعدام شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار