نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین اثر بحران نفت در وزارت جهاد کشاورزی نمود پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمد فیروزی در مراسم افتتاح استخر ذخیره آب " شرکت تعاونی پایتخت گلاب و گل قمصر" کاشان در سالن آمفی تئاتر شهرداری این شهر گفت: وزارت جهاد کشاورزی در جریانات بحران نفت مظلوم واقع شده چرا که منافعی در این حوزه دیده نمی شود.

وی، با تقدیر از زحمات وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری ها و مدیریت مسوولین شهرستان در جذب اعتبارات برای اجرای طرح ها افزود: بخش قمصر شامل سه شهر قمصر، کامو و چوگان، جوشقان قالی و روستاهای تابعه آن از لحاظ پتانسیل کشاورزی در کاشان و استان اصفهان نمونه است.

به گفته وی، بخش قمصر با وجود نعمت آب فراوان نیازمند مدیریت منابع آن است که در این خصوص مساعدت وزارت نیرو وجهاد کشاورزی را می طلبد.

این مسوول، با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی در این منطقه خوب اما ناکافی کار کرده است افزود: اشتغالزایی و اقامت منطقه قمصر با بهره مندی از داشتن ابتدا و انتهای رویش گل در این بخش از لحاظ میراثی، گردشگری و کشاورزی وابسته به رسیدگی و مدیریت منابع است.

فیروزی، تعریف منابع و اختصاص ردیف های بودجه ای مطلوب را خواستار شد و گفت: اجرای طرح عظیم استخر ذخیره آب کشاورزی شرکت تعاونی پایتخت گلاب و گل قمصر با اعتبار 5 میلیارد تومانی اعضای تعاونی که درآمد مالی پایینی دارند بسیار قابل اهمیت و تامل است.

وی، با اشاره به اینکه خروجی اجرای این طرح توسط یک تیم کارشناسی، مدیریت صحیح در جلوگیری از هدر رفت روان آب های 6 ماهه دوم سال است افزود: اجرای این طرح ها در دیگر شهرها نیز با این پتانسیل اجرایی حمایت و همکاری وزارت جهاد کشاورزی در پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض را می طلبد .

به گفته وی، با تخصیص اعتبارات جهاد کشاورزی در سطح شهرستان، استانی وملی طرح های بیشماری در راستای ذخیره سازی آب و پایداری درآمدها می تواند عملیاتی شود.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای این طرح ها عامل پایداری درآمدهای مردمی و اشتغالزایی در بخش کشاورزی است.

فیروزی در پایان، مساعدت وزارت جهاد کشاورزی برای تکمیل استخر ذخیره آب شهرداری قمصر را خواستار شد و گفت: این استخر برای بهره برداری نیازمند اعتبار خرید لایه ژئومبران است.

گفتنی است: سید رحیم سجادی معاون آب و خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی، خلیل آقایی قائم مقام وزیر در امور مجلس، محمد فیروزی نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل صدرائیه فرماندار کاشان و مسوولین شهر قمصر و کاشان در آیین افتتاح استخر ذخیره آب کشاورزی شرکت تعاونی پایتخت گلاب و گل قمصر حضور داشتند.



انتهای پیام/

برچسب ها: اصفهان ، مراسم ، افتتاح ، استخر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.