رئیس واحد مهندسی خوردگی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران گفت: 89 متر از خطوط لوله حوزه استحفاظی منطقه تهران تعویض پوشش شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از  روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران، رئیس واحد مهندسی خوردگی این منطقه گفت: این تعویض پوشش در راستای ترمیم نقاط خوردگی خط لوله 10 اینچ آبادان-ری و 16 اینچ اهواز- ری انجام شده است.

محمدحسین حسینی خو هدف از انجام عملیات مذکور را ارتقاء هرچه بیشتر پایداری و طول عمر خطوط لوله عنوان کرد و افزود: عمده ترین عامل حفظ و نگهداری لوله های نفت، پوشش خوب و مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: انجام به موقع ترمیم نقاط خوردگی و تعویض پوشش در کمترین زمان باعث حفظ لوله ها از لحاظ فیزیکی و ایمنی است که از این منظر دارای اهمیت فراوانی می باشد.

حسینی خو در ادامه یادآور شد: به منظور حفظ و نگهداری خطوط لوله در تداوم انتقال پایدار، عملیات نصب و جوشکاری 22 عدد وصله در ابعاد مختلف و پنج عدد هافسل در سایزهای متنوع روی خط لوله 10 اینچ آبادان-ری از کیلومتر 735 تا 769 انجام شده است. 

رئیس واحد مهندسی خوردگی در خصوص خط لوله 16 اینچ اهواز- ری نیز گفت: 17 عدد وصله به ابعاد مختلف و چهار عدد هافسل در سایزهای متنوع نیز بر روی خط مذکور و در کیلومتر 740 نصب و جوشکاری شد. 

وی تصریح کرد: پس از ترمیم خوردگی، لوله ها درحد مطلوب تمیز شده و با استفاده از پوشش های هماهنگ با پوشش اصلی، عملیات تعویض پوشش انجام و سپس خاکریزی کامل صورت می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار