بلند‌‌‌‌‌‌ قد‌‌‌‌‌‌‌‌ ترین دروازه‌بان در سال 1994چه کسی بود؟

امروز شنبه 29 آذر 1394 هجری شمسی برابر با 27 صفر 1436 هجری قمری و 20 دسامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران 80 سال پیش در چنین روزی وزارت فرهنگ برنامه ورزش مدارس در دوره اول متوسطه را اعلام کرد این برنامه شامل برنامه‌های ورزشی در داخل مدارس فوتبال والیبال، بسکتبال، بازیهای قهرمانی، انفرادی، پرش عرضی در حالت ایستاده، مسابقه برد سیب زمینی شروع دو سریع مسابقات دو سریع و کوتاه و چرخیدن از سر پیچ بود.

67 سال پیش در چنین روزی منوچهر مهران از بنیانگذاران ورزش نو در ایران و مدیر باشگاه معروف نیروراستی بر اثر ناراحتی قلبی در گذشت و پس از چهار سال باشگاه نیرو راستی منحل شد.

64 سال پیش در چنین روزی به منظور گسترش توسعه ورزش بوکس در ایران باشگاه نیروراستی کلاس بوکسی را به سرپرستی محمود علی مدد مربی قهرمان با سابقه کشور تشکیل داد. تمام قهرمانان ملی ایران نظیر ژورژ عیسی بک، ابراهیم افشاپور، ساکنیان، جمشیدخانی، اواسنی، فضل‌اله نیکخواه و قاسم رسائلی در این باشگاه تمرین می‌کردند.

59 سال پیش در چنین روزی تیم باشگاه پولاد تهران در دیداری دوستانه برابر تیم کشتی وفا شهر استانبول ترکیه قرار گرفت و با نتیجه 7 بر 1 پیروز شد.
در وزن اول محمود ملاقاسمی
در وزن دوم جبار بایرام جهانی
دروزن سوم مهدی یعقوبی
در وزن چهارم توفیق جهان‌بخت
در وزن ششم عباس زندی
در وزن هفتم غلامرضا تختی
دروزن هشتم احمد وفادار بر حریفان ترک خود پیروز شدند سرپرستی تیم پولاد بر عهده عبدالحسین فعلی بود که مربیگری این تیم را نیز برعهده داشت.

53 سال پیش در چنین روزی مسابقه نهایی فوتبال قهرمانی جام حذفی تهران در ورزشگاه امجدیه باحضور بیش از 5 هزار نفر تماشاگر بین تیمهای دارایی و کیان برگزار شد در این مسابقه تیم فوتبال دارایی با نتیجه 3 بر 1 تیم فوتبال کیان را شکست داد برای تیم دارایی اصلانی در دقیقه 62، نوآموز در دقیقه 112و عزیز اصلی در دقیقه 116 گل زد. خرم‌منش نیز زننده تنها گل تیم کیان در دقیقه 72 بود .

همچنین 53 سال پیش در چنین روزی تیم منتخب شاهینو منتخب شهرستانهای ایران در یک دیدار دوستانه برابر تیم فوتبال نظامی پاکستان قرار گرفت و موفق شد این تیم را با نتیجه 6 بر 4 شکست دهد در تیم منتخب شاهین و منتخب شهرستانهای ایران: فاروغ فتاحی، محمد یاوری، حمید جاسمیان، جعفر نامدار، ایرج سیابی، غلامرضا صفریان، رضا علمداری، حمید برمکی،  عباس جعفری، پرویز دهداری، حسین یزدانیان، فرامرزی، اصغر مظاهری و فخیمی بازی کردند و 48 سال پیش در چنین روزی تیم ملی تنیس ایران در پنجمین دوره بازیهای آسیایی تایلند به همراه تیم تنیس فیلپین به مقام سوم مسابقه‌های تنیس رسید و مدال برنز گرفت در قسمت انفرادی نیز تقی اکبری مدال برنز دریافت کرد.

40 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال جوانان ایران دریک مسابقاه دوستانه برابر تیم فوتبال باشگاه نفتیانیک باکو شوروی با نتیجه 2 بر یک شکست خورد علیرضا حیدری در دقیقه 57 تنها گل ایران را زد در تیم فوتبال ایران حسین‌ زادفر، غلام‌پیروانی، محمد دادکان، مصطفی سلمی، الیاس عبدالهی، موسوی، حیدری، آهنگران و فداکار حضور داشتند این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 15 هزار تماشاگر برگزار شد.

در سال 1966 در چنین روزی اد دی‌گوی دروازه‌بانان اسبق تیم ملی فوتبال هلند متولد شد. وی در رده باشگاهی طی سالهای 1985 تا 2006 در تیمهای گوناگونی بازی کرده است اد دی گوی در سال 2007 به مدت کوتاهی مربی تیم فوتبال کویینز پارک رنجرز بود. طی سال 1992تا 2002در 31 بازی برای تیمملی هلند به میدان رفت. وی که جایزه مرد سال 1993فوتبال هلند را کسب کرد به یک مترو 98 سانتی‌متر قدبلندترین دروازه‌بان جام جهانی 1994 بود در سال 1987 در چنین روزی در مسابقه نهایی هفتاد وششمین دوره رقابتهای تنیس جام دیویز در شهر گوتنبرگ سوئد 5 بر صفر مقابل هند به پیروزی رسید.

در سال 1345در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات نهایی بازیهای آسیایی 1966 بانکوک با یک گل مغلوب ورمه شد این بازی با حضور 35 هزار تماشاگر برگزار شد.

در سال 1353 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه مقابل چک و اسلواکی با یک گل مغلوب شد این مسابقه با حضور 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران انجام شد.

در سال 1383در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه تدارکاتی مقابل پاناما با یک گل برنده شد در این بازی که با حضور 7 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران انجام شد علی دایی از روی ضربه پنالتی گلزن تیم کشورمان بود.

در سال 1387 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران با برتری 2 بر صفر مقابل چین مقام سوم رقابتهای چهار جانبه عمان را کسب کرد.

در سال 1368در چنین روزی دیدار حساس استقلالوپاس در رقابتهای فوتبال دسته اول باشگاه‌های تهران صفر – صفر شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دروازه ، جام ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار