سرطان شاخص‌های توسعه انسانی را تحت تاثیر قرار داده است

گزارش‌های جهانی نشان می دهند که افزایش موارد سرطان در سالهای اخیر، شاخص‌های توسعه انسانی و رشد اقتصادی و اجتماعی را در اغلب کشورهای دنیا تحت تاثیر قرار داده است.

داوود رضایی منش، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: نوع زندگی‌های امروزی و عدم آگاهی‌ها،موجب گسترش سرطان شده و به دنبال آن بسیاری از شاخص‌های انسانی، اقتصادی، اجتماعی  و ... تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می دهند که افزایش موارد سرطان در سالهای اخیر و شاخص‌های توسعه انسانی و رشد اقتصادی و اجتماعی را در اغلب کشور‌های دنیا تحت تاثیر قرار داده است.

رضایی منش، با اشاره به لزوم پیشگیری از انواع سرطان، تصریح کرد: باید پیشگیری از سرطان را جدی گرفت و در این زمینه فرهنگ‌ سازی و برنامه ریزی‌های دقیق، اصولی و عملی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه چهار عامل در بروز بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان موثر هستند، خاطر نشان کرد: استعمال دخانیات به ویژه سیگار، مصرف چربی زیاد و بالا رفتن کلسترول و چربی خون، ورزش نکردن و نداشتن و تحرک بدنی و چاقی و اضافه وزن، چهار عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های مزمنی نظیر سرطان و بیماری‌های قلبی هستند.

رضایی منش، افزود: بروز مشکلات روحی و روانی و عصبی نظیر استرس، افسردگی و اضطراب نیز در گسترش بیماری‌های مزمن تاثیر گذار بوده است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار