آیت الله مدرسی تأكید كرد؛

روادید بین ایران و عراق حذف شود

این مرجع تقلید در شهر مقدس كربلا به حذف روادید در ایام اربعین حسینی اشاره كرد و حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از نقاط مختلف ایران به سرزمین كربلا را بسیار خوب دانست.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از كربلای معلی، آیت الله سیدمحمدتقی مدرسی از علمای شهر مقدس كربلا در دیدار حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق كه با هدف بررسی مسائل فرهنگی با محوریت امر زیارت صورت گرفت، بر حذف روادید بین دو كشور ایران و عراق تأكید كرد.
 
وی با بیان اینكه بارها به مسؤولان ایرانی و عراقی توصیه كرده است، روادید باید میان این دو كشور حذف شود، اظهار داشت: شیعیان دو كشور ایران و عراق برادر یكدیگر و با هم یكی هستند، تا كی باید این مرزها بین آنان فاصله بیندازد.
 
این مرجع تقلید در شهر مقدس كربلا به حذف روادید در ایام اربعین حسینی اشاره كرد و حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از نقاط مختلف ایران به سرزمین كربلا را بسیار خوب دانست و ادامه داد: استقبال عاشقان اهل بیت علیهم‌السلام این پیام را به مسؤولان ایران و عراق می‌دهد كه روادید بین این دو كشور باید برای همیشه حذف شود.
 
وی همچنین خواستار پذیرش تعدد تابعیت نسبت به عراقی هایی كه ایرانی الاصل هستند شد و گفت: پذیرش دو تابعیت در كشور عراق از نظر قانونی قبول است، مناسب است كه این امر نیز در كشور ایران به رسمیت شناخته شود.
 
آیت الله مدرسی با بیان اینكه طی سه سال گذشته، نزدیك یك هزار حسینیه در شهر كربلا ساخته شده است، تصریح كرد: حداقل مزیت پذیرش دو تابعیت آن است كه سبب سهولت سرمایه گذاری در كشور عراق می‌شود.
 
وی حضور پرشور زائران ایرانی را در ایام اربعین یادآور شد و با اشاره به اسكان این تعداد زائر در موكب ها، چادرها و حتی در خیابان، بر ضرورت ساخت حسینه در شهر كربلا تأكید كرد و گفت: حسینه‌های بسیاری در كربلا ساخته شود تا پذیرای خیل جمعیت زائران باشد.
 
این مرجع تقلید همچنین بر استفاده بهینه از فرصت زیارت در عتبات عالیات تأكید كرد و افزود: باید بین روحانی كاروان و زائران رابطه دو طرفه و تنگاتنگ برقرار و تأثیراتی را كه هر زائر در این سرزمین مقدس می‌پذیرد، ماندگار شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود سرمایه گذاری فرهنگی و تبلیغاتی بر روی امامزاده‌ها و ساخت یك حوزه علمیه در كنار هر امامزاده را ضروری خواند و تصریح كرد: دو كشور ایران و عراق را حرم‌ها و امامزاده‌ها حفظ كرده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نیز در این دیدار خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) و حضور در كربلای معلی را توفیقی از جانب خداوند متعال دانست و گفت: مسلمانان همه با هم برادر هستند و باید با هم متحد باشند و در مقابل استكبار جهانی ایستادگی كنند.
 
وی نقش علما و روحانیت را در بیداری مسلمانان بسیار خطیر خواند و تصریح كرد: امروز روحانیون و علما در مقابل حقوق حقه مسلمانان مسؤولیت سنگی بر عهده دارند كه باید با هدایت و بیدارگری، حقوق ضایع شده آنان را از سوی استكبار جهانی به سرگردگی آمریكا احیا كنند و اجازه ندهند بین مسلمانان تفرقه و تشتت به وجود آید.

انتهای پیام/
برچسب ها: روادید ، ایران ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار