آلودگی هوا، غلظت خون ایجاد می‌کند

یکی از عوامل ایجاد غلظت خون در افراد، آلودگی هوا محسوب می‌شود و افراد مبتلا به این بیماری از ورود به مناطق آلوده اجتناب نمایند.

محراب مرزبان، جراح قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زمانیکه میزان غلظت خون افراد افزایش زیادی پیدا کند از سرعت گردش خون وی کاسته می‌شود. این مسئله در افراد دارای زمینه‌های بیماری قلبی عروقی سبب بروز سکته قلبی در فرد می‌شود.

وی افزود: همچنین افزایش غلظت خون در افرادی که زمینه سکته مغزی در آن‌ها وجود دارد، آن‌ها را دچار سکته می‌کند. یکی از عوامل ایجاد غلظت خون در افراد، آلودگی هوا است. افراد مبتلا به این بیماری از ورود به مناطق آلوده خودداری نمایند.

این جراح قلب و عروق با اشاره به دیگر عوامل غلظت خون اظهار داشت: سیگار کشیدن نیز افزایش غلظت خون در فرد را به همراه دارد. افراد به منظور جلوگیری از این بیماری مصرف سیگار خود را کاهش دهند.

مرزبان ادامه داد: خون دادن در فواصل زمانی منظم و مصرف آسپرین می‌تواند کاهش میزان غلظت خون را در افرادی که با افزایش آن در بدن خود مواجه‌اند، ایجاد نماید. همچنین مصرف مایعات به میزان زیاد در این مسئله تأثیر می‌گذارد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار