هاشم‌زهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بهره‌برداری از معادن فرصت مناسبی برای محرومیت‌زدایی در استان خراسان جنوبی است

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی با بیان اینکه بهره‌برداری از معادن فرصت مناسبی برای محرومیت‌زدایی در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی است، گفت: متأسفانه معادن این استان بکر و دست‌نخورده باقی مانده است، لذا باید زمینه سرمایه‌گذاری در معادن استان از جمله فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

"مراد هاشم زهی" نماینده مردم نهبندان و سربیشه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره یازدهمین سفر استانی رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی و مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، اظهار داشت: متأسفانه استان خراسان جنوبی جزء استان‌های محرومی است که هم در دولت گذشته و هم در دولت کنونی مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی افزود: اما توجه مقام معظم رهبری به این استان و سفری که داشته‌اند از الطافی است که شامل حال مردم خراسان جنوبی شده است، همچنین ایشان تأکید کردند که بایستی کار مضاعف در این استان محروم انجام شود تا با مشکلاتی که مردم با آن دست و پنچه نرم می‌کنند، حل شود.

هاشم‌زهی با بیان اینکه بهره‌برداری از معادن فرصت مناسبی برای محرومیت‌زدایی در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی است، تصریح کرد: این در حالی است که متأسفانه معادن این استان بکر و دست ‌نخورده باقی مانده است، لذا باید زمینه سرمایه‌گذاری در معادن استان از جمله فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی گفت: مردم استان خراسان جنوبی با عدم گاز‌ رسانی به شهر‌ها و روستا‌ها روبرو هستند و باید در درجه اول این موضوع توجه شود؛ همچنین در بحث زیرساخت‌هایی مانند راه‌آهن و راه‌های ارتباطی و جاده‌ها وضعیت این استان بسیار نامطلوب بوده و این استان دارای جاده‌ها و راه‌های روستایی نامناسب و حادثه‌خیز است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با اشاره به بازارچه‌های مرزی و تأثیرات آن در توسعه استان خراسان جنوبی تصریح کرد: وجود بازارچه‌های مرزی می‌تواند تأثیر به‌سزایی در رشد این شهرستان داشته باشد، این در حالی است که این بازارچه‌ها هم‌اکنون از رونق خوبی برخوردار نیستند، لذا باید مشکلات فعلی در این بازارچه‌ها برطرف شوند.

گفتنی است،‌ استان خراسان جنوبی چهارشنبه هفته آینده (سوم دی ماه) میزبان کاروان دولت تدبیر و امید خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار