عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران خبر داد

بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان بدهی بیمارستان‌های دولتی به شرکت‌های پخش دارو

هاشمی با اشاره به ۱۱۰۰میلیارد تومان بدهی بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور به شرکتهای پخش دارو گفت: از این میزان سررسید ۶۰ درصد آن گذشته است و شرکتهای پخش دارو در گردش مالی و اقتصادی با معضلات زیادی مواجه هستند.

دکتر سید ابراهیم هاشمی عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت اتفاقی در حوزه پرداخت به شرکتهای تولید و پخش دارو رخ نداده است؛ اظهار داشت: شرکتهای پخش با فشار به تامین کنندگان و گرفتن وام با بهره بالا گردش مالی دارند. 

وی با اشاره به اینکه با برداشته شدن یارانه دارو‌ها، پرداخت‌ها از طریق بیمه‌ها صورت می‌گیرد، افزود: مطالبات شرکتهای پخش از بیمارستانهای دولتی رقم بالایی است اما پرداخت‌ها مناسب نبوده و میزان بدهی بیماستان‌ها به مراکز پخش دارو بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان است. 

وی با بیان اینکه بازار سلامت شامل عرضه و تقاضاست؛ ادامه داد: پزشک باید درآمدقابل قبولی براساس شغلش داشته باشد و این امر در بخش خصوصی به دلیل بالابودن هزینه‌ها باید بیشتر مد نظر قرار گیرد. 

عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران با اشاره به طرح تحول نظام سلامت و لحاظ شدن بحث k نسبی ارزش خدمات پزشکی تصریح کرد: در این طرح توجهی به گردش مالی شرکتهای تولید و پخش دارو نشده و با توجه به اینکه عمده داروهای مصرفی بیمارستانی است، از سوی بیمارستانهای دولتی و دانشگاههای علوم پزشکی به جز یک مجموعه، در اقصی نقاط کشور مشکل داریم. 

 وی درخصوص داروخانه‌های واگذار شده به بخش خصوصی اظهار داشت: داروخانه‌های دولتی واگذار شده به این بخش وابسته به پرداخت بیمارستانهای دولتی است و قیمت تمام شده برای بیمار در این مراکز بیشتر است، که البته بخشی از این داروخانه‌ها پس گرفته شده و به بیمارستانهای دولتی بازگشته است. 

 

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار