هاشمی با اشاره به ۱۱۰۰میلیارد تومان بدهی بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور به شرکتهای پخش دارو گفت: از این میزان سررسید ۶۰ درصد آن گذشته است و شرکتهای پخش دارو در گردش مالی و اقتصادی با معضلات زیادی مواجه هستند.

دکتر سید ابراهیم هاشمی عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت اتفاقی در حوزه پرداخت به شرکتهای تولید و پخش دارو رخ نداده است؛ اظهار داشت: شرکتهای پخش با فشار به تامین کنندگان و گرفتن وام با بهره بالا گردش مالی دارند. 

وی با اشاره به اینکه با برداشته شدن یارانه دارو‌ها، پرداخت‌ها از طریق بیمه‌ها صورت می‌گیرد، افزود: مطالبات شرکتهای پخش از بیمارستانهای دولتی رقم بالایی است اما پرداخت‌ها مناسب نبوده و میزان بدهی بیماستان‌ها به مراکز پخش دارو بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان است. 

وی با بیان اینکه بازار سلامت شامل عرضه و تقاضاست؛ ادامه داد: پزشک باید درآمدقابل قبولی براساس شغلش داشته باشد و این امر در بخش خصوصی به دلیل بالابودن هزینه‌ها باید بیشتر مد نظر قرار گیرد. 

عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران با اشاره به طرح تحول نظام سلامت و لحاظ شدن بحث k نسبی ارزش خدمات پزشکی تصریح کرد: در این طرح توجهی به گردش مالی شرکتهای تولید و پخش دارو نشده و با توجه به اینکه عمده داروهای مصرفی بیمارستانی است، از سوی بیمارستانهای دولتی و دانشگاههای علوم پزشکی به جز یک مجموعه، در اقصی نقاط کشور مشکل داریم. 

 وی درخصوص داروخانه‌های واگذار شده به بخش خصوصی اظهار داشت: داروخانه‌های دولتی واگذار شده به این بخش وابسته به پرداخت بیمارستانهای دولتی است و قیمت تمام شده برای بیمار در این مراکز بیشتر است، که البته بخشی از این داروخانه‌ها پس گرفته شده و به بیمارستانهای دولتی بازگشته است. 

 

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار