امام جمعه موقت اردبیل:

ورشکستگان فتنه ۸۸ دشمن تراشی نکنند

امام جمعه موقت اردبیل گفت: ورشکستگان فتنه ۸۸ برای کشور دشمن تراشی نکرده و دست از اظهارات دشمن شادکن خود بردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام محمدعلی فروغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: دشمن از مرام ارزشی، اعتقادی و شهادت طلبی فرزندان این مرز و بوم واهمه دارد اما عده ای معلوم الحال همچنان تلاش می کنند تا با اظهارات سخیف خود آب در آسیاب دشمن بریزند و با اظهارات خود آنها را امیدوار به افزایش فشارها و تهدیدها بکنند.

وی با اشاره به برگزاری نشست های هفته ای و سخنان بی ارزش در این رابطه از سوی افراد معلوم الحال بیان کرد: این سخنرانی ها و اظهارات نه تنها چراغ سبز نشان دادن به دشمن است بلکه کمک به استکبار جهانی و عربستان خبیث است که این روزها با شکستن قیمت نفت تلاش می کند تا جمهوری اسلامی ایران را در تنگنا قرار دهد.

فروغی افزود: این ورشکستگان فتنه 88 همان رفتارهای افراد دهه نخست انقلاب در حمایت از بنی صدر را که از او به عنوان منجی یاد می کردند، تکرار می کنند و با دادن تز سیاسی سعی دارند تا انقلاب اسلامی را از میسر خود منحرف کنند که هوشیاری و بیداری امت اسلامی نیازی ضروری است.

آمریکا 25 درصد زندانیان جهان را دارد

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به اعتراض ساهپوستان در کشور آمریکا تصریح کرد: کشوری که داعیه دفاع از حقوق بشر و ترویج لیبرالیسم را دارد امروز در خیابان ها اقدام به کشتن سیاهپوستان می کند و سعی بر این است تا با شکنجه های مختلف این افراد را مورد تهدید جدی قرار دهد.

فروغی گفت: این گونه رفتارها برای کشوری که مدعی حقوق بشر  دارد ننگ و عار به شمار می رود چرا که آمریکا 25 درصد زندانیان جهان را دارد و از هر 198 نفر آمریکایی یک نفر در زندان ها هستند و با شکنجه های عجیب و غریب روبه رو هستند.

وی اظهار کرد: آمریکایی ها تیر خلاص را در این زمینه بر پیکره بشریت وارد کرده اند و به اشکال مختلف سعی می کنند در سایر کشورها نیز با تحریک گروه هایی همچون داعش به چهره رحمانیت و عظمت جهان اسلام خدشه وارد کنند در حالی که باید امت اسلامی مراقب این شیطنت بزرگ آمریکایی ها باشند.

خطیب جمعه موقت اردبیل با تسلیت فرا رسیدن 28 صفر سالروز رحلت جانسوز پیامبر مکرم اسلام بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام با مقام معراج و رسالت عظیم خود برای جامعه بشری صلح، صفا و حیات طیبه را تقدیم کرد و به همه آموخت که راه درست هدایت در تبعیت از قرآن، اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با اشاره به اجتماع میلیونی مسلمانان شیعیان در کربلای معلی در اربعین حسینی گفت: بسیاری از محققان و اندیشمندان بر این باورند که از بین 23 تمدن بزرگ دنیا تمدن حسینی یک مجموعه عظیم و تحول آفرین است که بعد از 14 قرن سبب شده تا زنان و مردان شیفته مکتب حسینی با پای پیاده به سمت کربلا حرکت کنند و در مقابل ارتش 20 میلیونی اوج وفاداری خود را به اهل بیت نشان دهند.

فروغی تصریح کرد: رسانه های غربی به جای نشان دادن این اجتماع عظیم با کینه توزی تمام همواره حوادث تلخ و ناگوار رفتار افراطیون به اصطلاح مسلمان را نشان می دهند و اخیرا نیز در کشور استرالیا پناهنده ای که لباس روحانی به تن کرده و اقدام به گروگانگیری کرده بود تصاویرش را وقیحانه نشان دادند تا از اسلام و تشیع انتقام بگیرند.

امام جمعه موقت اردبیل تشییع پیکر 7 شهید دوران دفاع مقدس را در سالرو رحلت پیامبر مکرم اسلام یادآور شد و از امت نمازگزار متدین خواست تا در این مراسم نسبت به شهدا ادای دین کنند.

وی در خطبه نخست نماز نیز با تاکید بر اهمیت حفظ تقوا و عمل به احکام اسلام، از مومنان خواست تا در حفظ شعائر اسلامی و تقوای الهی همتی راستین داشته باشند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.