ساجدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قطعنامه کانادا علیه ایران بازی سیاسی غرب است

یک کارشناس سیاست خارجی در رابطه با صدور قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: قطعنامه کانادا علیه ایران بازی سیاسی غرب برای تحت فشار دادن کشورمان در مذاکرات هسته‌ای است و حال آنکه این‌ تلاش‌ها بی‌حاصل است و ما هرگز در بحث حقوق بشر و موشک‌ها با غربی‌ها مذاکره نمی‌کنیم.

محمد ساجدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با صدور قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران اظهار داشت: بعد از اینکه در ماجرای مذاکرات ایران و ۱+۵ موفقیت نسبی حاصل شد، عربستان و متحدان آن کشور به دلیل ناخشنودی از این وضعیت درصدد برآمدند تا به نحوی مانع این مذاکره شوند.

وی افزود: یکی از دلایلی که مذاکرات ما با غرب به تاخیر افتاد، ناشی از تخاصماتی بود که توسط عربستان سعودی و برخی از متحدان آنها علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.   
 
این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: این کشورها برای اینکه ضربات خود را کاری‌تر کنند سعی دارند تا از طریق سازمان ملل و بحث حقوق بشر، جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر قرار دهند.

وی تاکید کرد: به یاد آوردن این نکته ضروری است که پیش از این غربی‌ها گفته‌اند که در میز مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ با ایران باید بحث موشک‌های ایران و حقوق بشر هم بررسی شود که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ اعلام کرده بود که این دو مورد خطوط قرمز ماست.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: از جهتی دیگر قطعنامه جدید صادر شده علیه ایران بازی سیاسی غرب برای تحت فشار دادن ایران در مذاکرات هسته‌ای است و حال آنکه این‌ها تلاش‌هایی بی‌حاصل است و ما هرگز در بحث حقوق بشر و موشک‌ها با غربی‌ها مذاکره نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار