رئیس شورای اتحادیه اروپا از تصویب تحریم‌های جدید علیه سیاست روسیه در اوکراین خبر داد و تاکید کرد که "مشکل استراتژیک کشورهای اروپایی، بحران اوکراین نیست بلکه مساله روسیه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مصوبه جدید عمدتا شامل ممنوعیت سرمایه گذاری، تجارت و ارتباط با شبه جزیره کریمه و بندر سواستوپول در این منطقه است. 

رئیس شورای اتحادیه اروپا گفته است که با وجود بحران مالی در روسیه، تحریم‌های کنونی علیه سیاست آن کشور در اوکراین کاهش نخواهد یافت و از سیاست روسیه به عنوان "مشکل استراتژیک اصلی اروپاییان" نام برده است.

دونالد توسک، نخست وزیر سابق لهستان و رئیس شورای اتحادیه اروپا در یک نشست خبری گفت که بزرگترین چالش کنونی در برابر این اتحادیه "نگرش روسیه، نه تنها در قبال اوکراین بلکه نسبت به کل اتحادیه اروپاست."

توسک که در پی اجلاس رهبران کشورهای عضو اتحادیه سخن می‌گفت، از کشورهای اروپایی خواست تا "یک استراتژی قاطعانه و مسئولانه" را برای برخورد با روسیه و "رئیس جمهوری آن کشور" اتخاذ کنند و افزود که بُعد زمانی این استراتژی "نباید محدود به چند ماه و چند سال باشد، بلکه باید شرایط بلند مدت را در نظر بگیرد."


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار