رئیس سابق سازمان صداو سیما گفت: دستاورهای همایش بسیج و رسانه به صورت عملی پیاده‌سازی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛ عزت‌الله انتظامی در مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش بین‌المللی بسیج و رسانه که با حضور فعالان رسانه‌ای کشور در سالن اجتماعات حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار داشت: دومین همایش بین‌المللی بسیج و رسانه با شکوه بیشتری برگزار شد و امیدوارم دستاوردهای این همایش در عرصه‌های رسانه‌ای پیاده‌سازی شود.

وی افزود: حضور بسیج در هر عرصه‌ای مایه قوت قلب و نشانه و آیه‌ای برای گم نکردن مسیر است.

رئیس سابق رسانه ملی با اشاره به اینکه بسیج در عرصه‌های فراوانی فعالیت می‌کند که تمامی آن در رسانه مطرح نمی‌شود، گفت: توانمندی رسانه آنقدر نیست که تمامی این فعالیتها را به نحو شایسته منعکس کند.

ضرغامی افزود: امروز همه علاقه‌مندند و عشق دارند که نام بسیج بر آنها گذاشته شود. زمانی که رئیس رسانه ملی بودم از نزدیک می‌دیدم که بسیج برنامه‌های زیادی انجام داده است اما آنچه در شبکه‌های ما منعکس می‌شد درصد کوچکی از این عظمت نبود.

وی افزود: بسیج به معنای واقعی همان شجره طیبه‌ای است که امروز دارای ریشه‌هایی بسیار مستحکم است و ما از میوه آن استفاده می‌کنیم.

رئیس سابق رسانه ملی با اشاره به تناسب 2 عنوان بسیج و رسانه بیان کرد: بسیج و رسانه و یا به عبارت بهتر بسیج رسانه در واقع مفهومی را منتقل می‌کند که هم قالب است و هم محتوا و دقیقاً مشابه واژه جمهوری اسلامی است؛ خداوند متعال انشاءالله بر درجات شهید مطهری بیفزاید و ایشان را متعالی کند که در یک برنامه تلویزیونی قالب و محتوا را در مورد جمهوری اسلامی توضیح دادند.

ضرغامی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: برخی می‌خواهند انقلاب اسلامی فقط در حد یک نام باقی بماند و محتوای آن خالی شود و بسیج رسانه باید با این رویکرد مقابله کند و وظیفه خطیر خود را در این عرصه با ساماندهی نیروهای انسانی و فکری انجام دهد.

وی با اشاره به حضور گسترده فعالان رسانه در همایش بسیج و رسانه گفت: این تجمع عظیم بیانگر آن است که همه به بسیج عشق می‌ورزند و محتوا و قالب نیز باید در رسانه دارای شاخصه‌های بسیجی باشد.

رئیس سابق رسانه ملی با اشاره به اینکه در رأس ویژگی‌های بسیج عنصر شجاعت، درخشندگی خاصی دارد بیان کرد: مقام معظم رهبری در توصیف شجاعت امام راحل می‌فرمایند تمام ویژگی‌های امام اگر عنصر شجاعت نبود در انزوا و محاق قرار می‌گرفت.

ضرغامی با اشاره به اینکه به قول بزرگان و به ویژه آیت‌الله بهاءالدینی بسیجیان کم سن و سال می‌توانند یک شبه راه صدساله را بروند، گفت:‌ آنچه بسیج به ذهن متواتر می‌کند یک حرکت وسیع مردمی است که می‌تواند تمامی مشکلات را حل کند. در واقع بسیج تبلور این حضور گسترده است که برکات آن هر لحظه نازل می‌شود.

وی گفت:‌ رسانه‌ای مانند صداوسیما در حقیقت مجموعهای از همه فعالان رسانه‌ای را گرد هم آورده که اگر این بدنه اکثریت آن بسیجی باشند می‌توان مطمئن بود که مسیر به درستی هدایت می‌شود.

رئیس سابق رسانه ملی با اشاره به اینکه هر بسیجی باید تبدیل به یک خبرنگار شود، افزود: در سال‌های اخیر مفهوم شهروند-خبرنگار بسیار گسترش یافته است.

ضرغامی با اشاره به اینکه البته در سال 88 بسیاری از اتفاقاتی که تحت عنوان شهروند-خبرنگار رقم می‌خورد حرکات درخوری نبود، بیان کرد: بسیاری از تصاویری که افراد در آن سال تهیه و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دادند حاوی پیام‌های درخوری نبود البته بخش زیادی از این تصاویر به صورت مکرر پخش می‌شد اما درک رسانه‌ای وجود ندارد زیرا بسیاری از آن تصاویر به کار ما آمد.

وی گفت: پخش این تصاویر برخلاف نظر آنها نه تنها اثر مثبتی نداشت بلکه برای خودشان نیز یک تهدید بود زیرا بسیاری از رسانه‌های غربی واقعاً به این درک نرسیده بودند که در عصر عاشورا نباید کف و سوت را نشان دهند و مرتب در رویارویی‌های رسانه‌ای آنها نیز این مسئله تکرار شده است.

رئیس سابق رسانه ملی گفت: بسیج بهترین ظرفیت برای ساماندهی و تربیت خبرنگاران است و من از سردار نقدی خواهش دارم این ظرفیت ایجاد شود که هر بسیجی تبدیل به یک خبرنگار شود و خود یک عامل رسانه‌ای باشد زیرا اعقاد راسخ دارم که بسیج یک رسانه عظیم است و باید این مسئله به صورت علمی و دقیق تعریف شود.

انتهای پیام/ا


برچسب ها: مشهد ، همایش ، بسیج ، رسانه ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.