همان زمان اعمال تحريم‌های غرب عليه روسيه شرکت‌های بزرگ و متوسط آلمانی نيز از زيان ناشی از افت شاخص سهام و نيز ارزش پول ملی روسيه در امان نمانده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از آ.اِر.دِ، هر چند تحريم‌هاي اقتصادي عليه روسيه، بورس اين کشور را از ژوئيه امسال تاکنون به ميزان 43 درصد واحد کاهش داده است اما در اين ميان شرکت‌هاي بزرگ و متوسط آلماني نيز از زيان ناشي از افت شاخص سهام و نيز ارزش پول ملي روسيه در در امان نمانده‌اند.

اولريش کاتر، اقتصاددان آلماني گفت: با وجودي که هم اکنون بهاي نفت بشدت سقوط کرده و حتي به زير سطح معمول خود نيز رفته است اگر زماني قيمت نفت بار ديگر افزايش يابد، طبيعي است که بر بهبود وضعيت اقتصادي روسيه نيز تاثيرگذار است.

البته بايد گفت: روسيه در سال‌هاي آتي همچنان با مشکلاتي مشابه مواجه خواهد بود. اين کشور صرفنظر از وابستگي که به صادرات نفت دارد، اصلاحات اقتصادي کارآمدي را به مورد اجرا نگذارده است.

وي اظهار داشت:  هم اکنون ذخائر و اندوخته هاي مالي دارد که تا سال 2016 ميلادي مي تواند از عهده تمامي تعهدات مالي اش برآيد. درست است که شرکتهاي روسي در اين مدت به مشکلاتي دچار مي شوند اما نمي توانيم بگوييم که خطر گسترده اي بر کل اين کشور سيطره خواهد افکند.

از تاثير منفي بحران اقتصادي روسيه بر شرکت‌هاي آلماني که سهامشان در بورس فرانکفورت عرضه مي شود، می‌توان اشاره کرد به  فروشگاه زنجيره اي خرده فروشي «مترو» ي آلمان، 25 درصد با کاهش ارزش سهام، شرکت توليد کننده محصولات ورزشي «آديداس» با 23 درصد و شرکت توليد کننده مواد شيميايي «ب آ اس اف» با 17 درصد افت ارزش سهام خود روبرو شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار