پروژه‌های مناسبتی جایگزین پروژه‌های تاریخی شده است

علیرضا سبط احمدی گفت: تلویزیون نسبت به سینما چند کار تاریخی و معاصر را پیش می‌برد و چندین پروژه تاریخی در دستور کار دارد.

"علیرضا سبط احمدی" تهیه کننده تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص پروژه‌های تاریخی گفت: پروژه‌های تاریخی هزینه و پروداکشن بسیار زیادی را می‌طلبد، نیاز به لباس، دکور،‌ فیلمنامه، تحقیق و پژوهش دارد. به تبع آن صحنه آرایی، وسایل صحنه، خاص خود را می‌طلبد.
 
وی خاطرنشان کرد: در تلویزیون با توجه به مشکلات اقتصادی که در حال حاضر هست پروژه‌ها را معطوف به پروژه‌های مناسبتی که بتوانند به پخش برسانند معطوف کرده‌اند. با توجه به محدود بودن اجرا و بالا بودن هزینه تولید پروژه‌های تاریخی، فیلمسازان کمتر سراغ این موضوعات می‌روند. این نوع کارها معمولا باید با سرمایه گذاری دولت انجام شود.
 
این کارگردان ادامه داد: کارهای تاریخی به دلیل اینکه در زمان خاص و مشخصی روایت می‌شوند، اسپانسر کمتری دارند.
 
وی درباره کارهای تاریخی سینما نسبت به تلویزیون گفت: در سینما به نسبت سرمایه گذاری کارها خیلی کمتر شده است ولی باز تلویزیون چند کار تاریخی و معاصر را با وجود مشکلات اقتصادی پیش می‌برد و چندین پروژه تاریخی در دستور کار دارد.
 
سبط احمدی در پایان گفت: توقف‌هایی که در حین کار به وجود می‌آید، به خاطر کمبود بودجه باعث بیشتر شدن هزینه‌ها می‌شود، به همین خاطر پروژه‌هایی در صدا و سیما آماده هستند ولی به خاطر مشکلات مالی کا را شروع نکردند.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار