سه سال پیاپی است که سرمازدگی، هزینه‌های سنگینی را به فعالان عرصه کشاورزی شهریار تحمیل نموده و احتمال تکرار خسارات مجدد در آینده، غیرممکن به نظر نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یکی از استعدادها و توانمندی‌های بالقوه شهرستان شهریار مشمول عرصه کشاورزی و باغداری می‌شود که با توجه به موقعیت منطقه‌ای شهرستان مورد اشاره، شهریار را از دیگر شهرستان‌های استان تهران متمایز نموده است.

برخورداری از 20 هزار هکتار زمین زراعی که 12 هزار هکتار از آن را باغ‌های شهریار در برمی‌گیرد، مؤید این ظرفیت حائز اهمیت است و عنوان نگین سبز استان تهران را به تأسی از همین ویژگی به دنبال خود می‌کشد.

عرصه کشاورزی یکی از مؤلفه‌های اساسی در رشد و شکوفایی هر کشوری به شمار می‌رود و با توجه به تأکید مؤکد رهبر معظم انقلاب به ضرورت توجه هر چه بیشتر به مبحث اقتصاد مقاومتی با تأکید بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، پر بیراه نیست که یکی از بازوهای توانمند در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در شهرستان شهریار، بهره‌گیری از استعدادهای کشاورزی این شهرستان به نحو هر چه مطلوب‌تر است شهرستان شهریار سال‌هاست که با پدیده سرمازدگی مواجه می‌شود و به صورت تقریبی از سال 89 به بعد، بحران سرمازدگی هزینه‌های سنگینی را به کشاورزان و باغداران شهریاری تحمیل نموده و خسارت 100 میلیارد تومانی در آخرین سرمازدگی عمق فاجعه را به تصویر می‌کشد.

بی‌شک با تقویت آموزش و فرهنگ‌سازی در جهت ارتقاء سطح آگاهی فعالان کشاورزی سنتی به منظور به حداقل رساندن میزان خسارات احتمالی، با اعمال اقداماتی پیشگیرانه و در کنار آن تمایل کشاورزان، باغداران یا زارعان به لحاظ نمودن شیوه‌های نوین و علمی در فعالیت‌های کشاورزی و حمایت هر چه بیشتر دستگاه‌های زیربط در کاهش خسارات احتمالی در آینده اثرگذار است.

شهرستان شهریار به سرعت به استقبال بهار می‌رود و امید آن می‌رود با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و پیشگیرانه از سوی مسئولین و کشاورزان توأمان با هم، بهار کشاورزی به خزان و زمستانی دوباره مبدل نشود. گزارش از ناصر رمضانی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار