افزایش 25 درصدی کاروان‌های زیارتی پیاده/ اسکان بیش از 8 هزار زائر پیاده در 97 پایگاه میقات الرضا(ع) کشور

دبیر ستاد میقات الرضا(ع) گفت: تاکنون بیش از 8 هزار زائر پیاده در 97 پایگاه میقات الرضا(ع) اسکان داده شده‌اند.

عباس ذالفقاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برپایی پایگاه های میقات الرضا(ع) کشور افزود:97 پایگاه در 6 استان خراسان شمالی با 22 پایگاه، خراسان رضوی با 30 پایگاه، خراسان جنوبی با 7 پایگاه، سمنان با 20 پایگاه، با 12 پایگاه، گلستان با 6 پایگاه به صورت فعال و شبانه روز آماده خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) است.
 
دبیر ستاد میقات الرضا(ع) اظهار داشت: تاکنون 8 هزار و 320 زائر در 97 پایگاه میقات الرضا(ع) اسکان داده شدند و به منظور خدمات رسانی، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات به شبهات دینی به همه مسیرهای زائران پیاده روحانی، اعزام و در مسیرهای این پایگاه ها نیز بنرهای اطلاع رسانی به زائران نصب شده است.
 
وی اشاره کرد: آمار دقیق از ورود کاروان از حاشیه و مسیر فرعی به مشهد مقدس تا روز آخر راهپیمایی امام رضا(ع) در دست نیست وپس از برپایی  این راهپیمایی آمار دقیق زائران اعلام خواهد شد.
 
ذالفقاری تصریح کرد: 95 درصد جمعیت کاروان های پیاده زیارت آستان قدس رضوی زیر 30 سال و اکثر آنها از روستاها هستند،تاکنون بیشترین ورود زائران از استان خراسان جنوبی و از شهرستان فردوس، خواف، رشتخوار گزارش شده است.
 
دبیر ستاد میقات الرضا(ع) با اشاره به افزایش حضور کاروان های پیاده زیارت امام رضا(ع) در استان خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه امسال شاهد کاروان اولی ها هستیم پیش بینی می‌شود تعداد زائران پیاده 20 تا 25 درصد نیست به سال گذشته افزایش می یابد.
 
وی خاطر نشان کرد: 30 پایگاه خراسان رضوی و نیروهای آن در حال آماده باش هستند و برای اولین بار ستاد  میقات الرضا(ع)در 6 استان خراسان رضوی در امر پشتیبانی و هماهنگی عهده دار شده است.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار