بر اساس گزارش موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم ، آمريکا، انگليس و فرانسه فاسدترين کشورها در تجارت تسليحات هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، آمریکا ، انگلیس و فرانسه فاسدترین کشورها در تجارت تسلیحات هستند.

مطالعات جدید نشان می دهد آمریکا و کشورهای اروپای غربی دو سوم از کل تسلیحات و تجهیزات نظامی جهان را در سال گذشته تولید کردند. این مطالعات را موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم انجام داده است.

 بر اساس این تحقیقات فساد و نبود شفافیت از مشکلات مهم در تجارت جهانی تسلیحات است. حجم تجارت تسلیحات و تجهیزات نظامی در سال 2013 بالغ بر 325 میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال 2002، 45 درصد افزایش یافته است.

آمریکا و انگلیس بزرگترین فروشندگان تسلیحات در جهان هستند. فرانسه و ایتالیا نیز از دیگر تولید کنندگان بزرگ تسلیحات در جهان هستند. 

"اوده فلوران "کارشناس تجارت تسلیحات در موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم گفت کاملا روشن است برخی از تعاملات در عرصه تجارت بین المللی تسلیحات و تجهیزات نظامی به حدی غیرشفاف است که نمی توان معلوم کرد پول خرید این تسلیحات از کجا می آید و درآمد حاصل از فروش تسلیحات در کجا خرج می شود. 

در گزارشهای قبلی برآورد شده بود فساد در عرصه تجارت جهانی تسلیحات حدود شانزده میلیارد دلار در سال است.

کارخانه های تسلیحات در آمریکا و انگلیس به کشورهایی از جمله در آفریقا تسلیحات می فروشند که دولتهایشان فاسد است. فعالان ضد جنگ می گویند آمریکا ، انگلیس و فرانسه در خصوص تجارت تسلیحات، ورشکسته ترین نظامها را دارند از این رو به هر کشوری که پول خوبی بدهد بدون توجه به اصول اخلاقی و سلامت دولتها در آن کشورها، تسلیحات می فروشند. برای مثال آمریکا به اسرائیل تسلیحات و تجهیزات نظامی می دهد این در حالیست که هفت هفته حملات نظامی ارتش اسرائیل به نوار غزه در تابستان گذشته بیش از 2100 فلسطینی را کشت که صدها نفر آنها کودک بودند. در این جنگ بیش از ده هزار فلسطینی نیز زخمی و عده بیشمار دیگری نیز بیخانمان و آواره شدند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۳
این کشورهای پلید تجارت خون می کنند . دست آنها آلوده به خون مردم خاورمیان و آفریقا ست .
آخرین اخبار