اهواز؛

ممنوع شدن شکار پرندگان در تالاب شادگان

شکار پرندگان در تالاب شادگان با دستور اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان ممنوع شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رئیس اداره محیط زیست شادگان گفت:به درخواست سازمان دامپزشکی کشور و وجود بیماری کشنده آنفلوانزای فوق حادطیور در روسیه و احتمال انتقال این بیماری با افزایش مهاجرت پرندگان مهاجر به مناطق جنوبی کشور، شکار پرنده در مناطق تالابی و آبگیرهای استان ممنوع است.

سیدمحمدحسن فقیه افزود:بر این اساس به منظور کنترل مناطق آبی و جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری از طریق پرندگان مهاجر که بیشتر مرغابی سانان هستند، اقدامات کنترلی بیشتر و با شدت عمل بیشتری صورت می پذیرد.

وی اضافه کرد:به شکارچیان و دوستداران طبیعت توصیه می شود با توجه به ممنوعیت شکار پرنده در مناطق آبی حضور داشته باشند و در صورت مشاهده افراد به همراه اسلحه شکاری اقدامات قانونی و صدور جرائم به عمل خواهد آمد.

تالاب بین المللی شادگان یکی از تالاب های بزرگ ایران در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده است.

در همایش تالاب های جهان که در رامسر بر گزار شد تصمیم گرفته شد که سه تالاب شادگان، خورموسی و خور الامیه با عنوان تالاب شادگان شناخته شود.

آب این تالاب بین المللی که از لحاظ رتبه های ثبت شده در یونسکو در گذشته در رتبه پنجم جهانی قرار داشت، از رودخانه های جراحی و کارون همچنین جزر و مد خلیج فارس تامین می شود که ب‍ا وجود فصلی بودن ب‍خ‍ش آب ش‍ی‍ری‍ن آن ، آب ش‍ور ت‍‍الاب ب‍ه دل‍ی‍ل م‍ت‍ص‍ل ب‍ودن به خ‍ور ه‍‍ا و خ‍ل‍ی‍ج ف‍‍ارس ، د ائمی است.



انتهای پیام /م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.