دبیر ستاد کشوری ترویج تخم مرغ گفت: متأسفانه بالغ بر 18 میلیون مرغ پیر در کشور وجود دارد که به علت عدم تخصیص از سوی وزارتخانه برای 7 تا 8 میلیون از مرغ‌ها که باید معدوم شوند، اعتبار مورد نظر در حال حاضر تأمین نشده است.

فرزاد طلاکش دبیر ستاد کشوری ترویج تخم مرغ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص وضعیت صادرات تخم مرغ به روسیه اظهار داشت: حتی اگر هم دولت برای آن یارانه‌ای پرداخت کند، صادرات تخم مرغ و مرغ به روسیه به دلیل هزینه‌های بالای حمل و نقل و هم‌چنین تعرفه گمرکی این کشور برای صادرات به صرفه نبوده است.
 
وی در خصوص وضعیت قیمت تخم مرغ نیز افزود: با افزایش صادرات به کشورهای عراق و افغانستان طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش قیمت از 3200 به 3600 تومان بوده‌ایم ولی در حال حاضر به دلیل بسته کسری مرز این قیمت به 3200 تومان بازگشت.
 
دبیر ستاد کشوری ترویج تخم مرغ با اشاره به ثابت ماندن نهاده‌های دامی در ماه‌های اخیر اضافه کرد: ثبات نسبی نهاده‌ها به سود تولیدکنندگان است، آن هم منوط به تأمین هزینه‌های بخش‌های تولیدی این حوزه است که اگر فکری نشود، قطعاً این بخش با بحران روبرو خواهد شد.
 
طلاکش در پایان یادآور شد: طبق پیش بینی‌ها قیمت تخم مرغ تا پایان سال جاری به بالاتر از 3000 تومان نمی‌رسد و هم‌چنین قیمت نهاده‌ها نیز ثابت می‌ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار