رفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

پوشش 63 درصدی نوزادان در طرح غربالگری شنوایی/ رشد 2 درصدی غربالگری نوزادان در 6 ماهه 93

معاون پیشگیری از معلولیت بهزیستی کشور گفت: 63 درصد نوزادان در طرح غربالگری شنوایی در 6ماهه نخست سال 93، تحت غربالگری قرار گرفتند.

مینو رفیعی معاون پیشگیری از معلولیت های بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: طرح غربالگری شنوایی از 10سال گذشته مخصوص نوزادان، شیرخواران آغاز شده و در حال حاضر 63 درصد نوزادان متولد شده را در کشور پوشش می‌دهیم.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص اختلال شنوایی در 6ماهه نخست زندگی نوزاد افزود: 2370 اختلال شنوایی در سال93 شناسایی شده که با تشخیص به موقع از بروز معلولیت این رقم جلوگیری به عمل آمده در سازمان در موارد ضروری کاشت حلزون و سمعک را تحت حمایت مالی خود قرار داده است.

رفیعی با اشاره به اقدام ارزشمند سازمان در جهت کاهش معلولیت به طور مستقیم تصریح کرد:‌در 10سال زمان اجرای طرح 13هزار اختلال شنوایی شناسایی شده که امیدواریم با تخصیص شنوایی شناسایی شده که امیدواریم با تخصیص اعتبار 6میلیاردی از سوی دولت، تمام دستگاه‌های لازم در این طرح تامین شوند و پوشش بالای 90درصد در طرح غربالگری شنوایی نوزادان را در آینده داشته باشیم.
رفیعی خاطر نشان کرد: در 6ماهه نخست سال 93، 500هزار نوزاد را در طرح غربالگری پوشش داریم که نسبت به سال گذشته رشد 2درصدی داشتیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: نوزادان ، رشد ، غربالگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار