دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه یک گفت: دوره‌های آموزشی در قالب طرح آموزش در مدارس شمال تهران برگزار می شود.

کیوان فاتحی منش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: به منظور آمادگی و ارتقاء سطح علمی دانش آموزان، دوره های آموزشی در قالب طرح آموزش مدارس در  شمال تهران برگزار می شود همچنین در این دوره های آموزش دانش آموزان با مباحث زلزله، پناه‌گیری و تخلیه امن، نقاط امن و نا امن، مسیرهای تخلیه، نحوه پناه گیری در نقاط مختلف، محم تجمع امن و موارد دیگر آشنا می شوند.
 
وی بیان کرد: اجرای این دوره ها یکی از بخشهای بسیار مهم آمادگی در برابر بلایای طبیعی خصوصا زلزله است و مدارس نیز از این آسیبها مستثنی نیستند و جزء اماکنی هستند در هنگام زلزله دچار حادثه شده و با توجه به تراکم جمعیت در مدارس صدمات جانی در این اماکن قابل توجه است و این گونه دوره های آموزشی به ارتقای آمادگی دانش آموزان می انجامد.
 
دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه یک خاطر نشان کرد: در این دوره های آموزشی، دانش آموزان ضمن تمرین اصول صحیح پناه گیری و تخلیه امن اضطراری با آموزشهای ارائه شده از سوی کارشناسان ستاد مدیریت بحران، با اقدامات امداد و نجات و اطفای حریق نیز آشنا می شوند.
 
*بهترینها از دور ریختنی ها و آموزش بازیافت
 
مهدی جمشیدیان رئیس اداره بازیافت منطقه یک گفت: آموزش کار دستی از مواد دور ریز و بازیافتی به همراه آموزش بازیافت در محله قیطریه ناحیه 7 در هفته جاری برگزار می شود.
 
وی بیان کرد: یک دوره آموزش بازیافت و تفکیک پسماندهای خشک از مبدا با محوریت کار دستی از مواد دورریختنی در راستای آموزش شهروندان و اطلاع رسانی در محله قیطریه ناحیه 7 برگزار می شود.
 
رئیس اداره بازیافت منطقه یک خاطر نشان کرد: در این برنامه کارشناسان بازیافت ناحیه درباره مزایای تفکیک مواد و حفظ محیط زیست و همچنین پسماندهای الکترونیکی برای دانش آموزان توضیحات لازم را بیان می کند و در ادامه مدرس بازیافت از مواد دور ریز و با استفاده از منسوجات و کاغذهای باطله نحوه درست کردن ساک دستی، گل و لیوان یکبار مصرف را آموزش می دهد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اموزش ، مدارس ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار