درگیری عقیدتی سر سفره شام/ کارگردان "داشتن شانس ته‌دیگ" از این نمایش می‌گوید

کاوه مهدوی، نویسنده و کارگردان «داشتن شانس ته‌دیگ» می‌گوید در این نمایش از چند شیوه اجرایی متفاوت بهره برده است.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئا‌تر، کاوه مهدوی، نویسنده و کارگردان «داشتن شانس ته دیگ» که چند روز دیگر در خانه نمایش روی صحنه می‌رود، درباره داستان این نمایش می‌گوید: در این اثر، داستان سه خانواده‌ روایت می‌شود که بر سر سفره شام نشسته‌اند و تفکرات مختلفی دارند.
 
وی ادامه می‌دهد: این نمایش در واقع تفکرات سه دهه ۵۰، ۷۰ و ۹۰ و فاصله گرفتن اعضای خانواده را به تصویر می‌کشد. در طی این سال‌ها، گرمی کانون خانواده از بین رفته و خانوده‌ها با معضلات و مشکلات اجتماعی زیادی روبرو شده‌اند.
 
مهدوی درباره انتخاب نام این نمایش توضیح می‌دهد: عنوان و نام این نمایش نمادی از مضمون نمایش است. ته‌دیگ، علاقه‌مندان زیادی دارد و در انتهای هر وعده خورده می‌شود. در این نمایش هم خانواده سوم شام را به انتها نمی‌رسانند و داستان پایانی تراژیک پیدا می‌کند.
 
این کارگردان با بیان اینکه از شیوه‌های اجرایی متفاوتی برای نمایش «داشتن شانس ته‌دیگ» استفاده کرده، اظهار می‌کند: ساختار اجرایی این نمایش بسیار مینیمال است و فضای نمایش به آثار ایرانی نزدیک می‌شود، اما از شیوه‌های اجرایی ایرانی استفاده نکردیم و بیشتر فاصله گذاری‌های برشت به کار گرفته شده است. این نمایش در پایان به فضای اکسپرسیونیستی نزدیک می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه نباید یک کارگردان خود را به یک شیوه اجرایی محدود کند، اضافه می‌کند: در تمامی کار‌هایم از سبک‌های مختلف استفاده کرده‌ام، زیرا معتقدم نباید خود را به یک شیوه اجرایی محدود کنم و باید در قسمت‌های مختلف نمایش از شیوه‌ای متفاوت استفاده کنم تا قوه تخیل تماشاگر بیشتر تحریک شود.
 
مهدوی درباره اجرا در خانه نمایش می‌افزاید: با توجه به شرایط کنونی تئا‌تر، اجرا در خانه نمایش بهترین انتخابم بود. به طور کلی من در خانه نمایش احساس راحتی بیشتری برای اجرای نمایش‌هایم دارم.
 
نمایش «داشتن شانس ته دیگ» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از سوم دی ساعت 18:30 در خانه نمایش به روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.