مدیر مرکز برنامه ریزی هدفمند کودکان و نوجوانان مجموعه سعدآباد برگزاری تورهای کودکانه و کارگاه‌های آموزشی در زمینه مرمت، اکتشاف اشیاء را امری موثر در داشتن آینده‌ای روشن دانست.

هنگامه نیاورانی مدیر مرکز برنامه ریزی هدفمند کودکان و نوجوانان مجموعه سعدآباد در خصوص تورهای کودکانه و ارتباط آن با میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ تورهای کودکانه آسانترین راه برای ایجاد تعامل، دوستی و ایجاد ارتباط مناسب و ایده‌آل کودکان با مناطق فرهنگی و توریستی کشور خواهد بود.

نیاورانی ادامه داد: به مناسبت هفته پژوهش مرکز آموزشی کودکان و نوجوانان مجموعه تاریخی سعدآباد در قالب برنامه‌ای هدفمند از سنین پایه ( 4 تا 6 ساله) اقدام به برگزاری ورک شاپ، کارگاه‌های مرتبط با میراث فرهنگی ، کارگاه های مولاژ، و کرده و آشنا کردن کودکان با نحوه اکتشاف، مرمت و انتقال اشیاء کشف شده به موزه‌ها و ... در دستور کار قرار داده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: هدف از برگزاری کارگاه‌ها و تورهای کودکانه، سازندگی و پختگی افکار نسل آینده و احترام قائل بودن آنان به اشیاء تاریخی و مجموعه‌های باستانی و ... بوده است و همچنین معرفان خوبی برای ارزشهای این مرز و بوم در راستای فعالیت‌های میراث فرهنگی محسوب می شود.

نیاورانی تصریح کرد: علاوه بر آموزش و آشنا کردن کودکان با مراحل کشف، مرمت و انتقال اشیاء موزه، چگونگی بازدید از موزه‌ها و ارزیابی و مشاهده داشته‌های موجود در موزه‌ها را نیز به آنان می‌آموزیم.

وی عنوان کرد: افرادی که هویت تاریخی، فرهنگی خود را حفظ می‌کنند در آینده از کنار مسائل پیش روی خود سرسری و بی تفاوت نخواهند گذشت و انسان‌های دوستدار ارزش و حافظ فرهنگ و تاریخ خواهند بود.

نیاورانی بیان کرد: این حرکت بی تردید علاوه بر تاثیرات مثبت و اثرگذار در بخش فرهنگی جامعه در بعد اجتماعی برای کودکانی که در آینده جوانان جامعه خواهند بود تأثیر شایانی خواهد داشت.

مدیر مرکز برنامه ریزی هدفمند کودکان و نوجوانان مجموعه سعدآباد خاطر نشان کرد: در آینده در زمینه بازدید از موزه‌ها و خلاء کم توجهی به مکان‌های تاریخی خود به خود با این حرکت از بین می‌رود و جامعه‌ای خواهیم داشت که می‌توان اکثریت آن را عضوی از میراث فرهنگی دانست.

وی خاطر نشان کرد: زمان برگزاری این تور فرهنگی، آموزشی از 25 و 26 آذرماه سال جاری به مدت دو روز است که طی این دو روز از کاخ ملت و موزه آشپزخانه سلطنتی به صورت هدفمند بازدید خواهد شد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار