مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت:احیای موقوفات حذف شده در زمان پهلوی و استفاده از ظرفیت امامزاده‌ها و بقعه‌ متبرکه در موقوفات از طرح‌ها و اقدامات آینده اوقاف و امور خیریه استان تهران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین قاسم محمد‌زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران عصر امروز در همایش بزرگ یاوران وقف با اشاره به موقوفات حذف شده زمان پهلوی و لزوم احیای این موقوفات در استان تهران، افزود: در زمان پهلوی دو موقوفات شامل موقوفات امام حسین(ع) و حوزه‌های علمیه از موقوفات استان تهران حذف شده است.
 
وی اظهار داشت: احیای موقوفات حذف شده زمان پهلوی و استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقعه‌های متبرکه در موقوفات از  مهمترین اقدامات و طرح‌های در پیش روی اوقاف و امور خیریه استان تهران است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد زاده تصریح کرد: استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقعه‌های متبرکه در موقوفات به خصوص موقوفات امام حسین(ع)، اهل بیت(ع) و ائمه اطهار، موقوفات فرهنگی، مذهبی، و قرآنی، از مهمترین نیازهای جامعه و موقوفات کشور است.

وی با اشاره به لزوم توجه موقوفات قرآنی بیان کرد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری بین 10تا 15میلیون حافظ و قاری در کشور وجود دارد که یک میلیون از این ظرفیت را اوقاف استان تهران تامین می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تاکید کرد: با مشارکت روحانیون و ائمه جماعات می‌توانیم حداقل سه میلیون حافظ قرآنی را ظرفیت سازی کنیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمد زاده  با اشاره به اینکه در سال 1334 و در 60 سال گذشته نخستین موقوفه هسته‌ای در استان تهران وقف شده است، خاطر نشان کرد: احداث 5بیمارستان به منظور تامین نیازهای بیماران سوختگی، اعصاب و روان و سرطان در استان تهران از جمله بیمارستان تخصصی سرطان در شهرستان ری از موقوفات استان تهران است.

انتهای پیام/
برچسب ها: وقف ، بیمارستان ، زمان ، پهلوی ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.