کشمیری گفت: تدوین دانش فنی تولید پودر تاندیش بازی پس از دو سال فعالیت تحقیقاتی توسط شرکت فولاد گس‌تر نقش جهان محقق شد.

مهدی کشمیری رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: از این پودر در ریخته‌گری مداوم فولاد استفاده می‌شود و ثاثیر قابل توجهی بر کاهش ناخالصی‌های مذاب و تولید فولاد تمیز و کیفی دارد. 

وی با اشاره به اینکه پودر تاندیش تا سال ۱۳۸۱، وارداتی بوده است، افزود: فولاد نقش جهان در اولین مناقصه داخلی که از طرف شرکت فولاد مبارکه برگزار شد شرکت کرد و تاکنون موفق به تامین این محصول برای شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و واحد سبا شده است. 

در ادامه حسین ادریس مدیرعامل شرکت دانش بنیان فولاد گستر نقش جهان گفت: این شرکت دانش بنیان سرباره مصنوعی تولید شده (جایگزین کلسیم آلومینات) به روش بازیابی سرباره کوره پاتیلی را نیز در سال ۱۳۸۶با موفقیت آزمایش کرده و به عنوان دومین محصول مبتنی بر نتایج طرح‌های پژوهشی خود، موفق شده است بیش از ۱۲ هزار تن از این محصول را تولید و عرضه نماید. 

وی با بیان اینکه پودر عایق تاندیش در مجتمع فولاد مبارکه و واحد سبا به عنوان جایگزین سبوس برشته برنج با موفقیت آزمایش شد، اظهار داشت: شرکت فولاد گستر نقش جهان در تلاش جهت دستیابی به دانش فنی تولید پودر قالب برای تمامی شرکت‌های ریخته‌گری مداوم در کشور می‌باشد که این دانش فنی تنها در اختیار چند شرکت بزرگ جهان است. 

ادریس با اشاره به اینکه پودرهای تاندیش به دو گروه اسیدی و بازی تقسیم می‌شوند، افزود: پودرهای اسیدی که فقط عایق حرارتی هستند کمتر استفاده می‌شوند و تولید کنندگان محصولات تمیز و کیفی از پودر تاندیش بازی استفاده می‌کنند همچنین استفاده از پودرهای تاندیش بازی برای تولید فولاد تمیز یک ضرورت است. 

وی تصریح کرد: PA ۱۰۳S Tunslag پودری بازی است که از نظر متالوژیکی فعال می‌باشد و افزودن آن بر روی سطح مذاب در تاندیش باعث تمیزی محصول فولادی می‌شود. 

ادریس اظهار داشت: عایق حرارتی بودن در سطح مذاب، توانایی جذب ناخالصی‌هایی که شناور و به سطح مذاب می‌رسند، افزایش تمیزی فولاد به ویژه در زمان‌های شروع ریختگری و تعویض پاتیل و پخش شدن به طور یکنواخت در سطح مذاب تاندیش، از جمله مزیت‌های این پودر است. 

وی تصریح کرد: قیمت این محصول حدود ۵۰ درصد کمتر از ماده مشابه خارجی است.



انتهای پیام/
برچسب ها: دانش فنی ، فولاد ، آزمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۰:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۴
با سلام اینجانب مسئول فروش کارخانه ای هستم می خواستم در مورد خرید این محصول و روش استفاده راهنمایی بکنید
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
با سلام با این ایمیل در خدمتتان هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
با سلام در خدمتتان هستم
آخرین اخبار