معاون وزیر ارتباطات از اصلاح محورهای پنجمین دوره جشنواره ملی فاوا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجتبی هاشمی معاون وزیر ارتباطات با اعلام این خبر گفت:این جشنواره در هفت محور اصلی شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات ، دولت الکترونیکی، ارائه محتوا و خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات ، توسعه خدمات روستایی و مناطق محروم و پژوهش، نوآوری، صنعت و تجاری سازی ، اطلاع رسانی و رسانه های نوین و توسعه خدمات پستی در کشور برگزار می شود. 

وی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات به منظور اعتلای جشنواره فاوا افزود: در صدد هستیم تا این جشنواره را در سطح ملی ارتقا داده و در آینده نزدیک آن را به یک جشنواره بین المللی تبدیل کنیم.

معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات  و فناوری اطلاعات اظهار کرد: برنامه ریزی برای برگزاری بهینه این جشنواره از چند ماه گذشته آغاز شده است و برهمین اساس محورهای جشنواره با توجه به این رویکرد به   تصویب رسیده است.

وی در ارتباط با محور شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات گفت: پشتیبانی، خدمات فنی مهندسی، ترانزیت و ارتباطات بین الملل ،  ایجاد و ارایه خدمات مراکز داده و  اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات از جمله زیر محورهای محور شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات هستند که در این جشنواره ارزیابی می شود.

وی ادامه داد : دولت الکترونیکی نیز  با زیر محورهای پنجره واحد خدمات  و دستگاه های ملی و استانی برتر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

هاشمی گفت: همچنین در محور ارائه محتوا و خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات ، زیر محورهای  APPهای تلفن همراه ، ایجاد کنندگان بستر مدیریت، تولید و انتشار محتوای ایرانی- اسلامی،  خدمات الکترونیکی تجاری شده- نرم افزارهای ویژه توسعه خط و زبان فارسی در بستر دیجیتال و تولید کنندگان محتوای ایرانی- اسلامی ارزیابی می شود.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد : در محور  توسعه خدمات روستایی و مناطق محروم  ، نوآوری در ارایه خدمات نیز مورد بررسی قرار می گیرد همچنین  در محور اصلی پژوهش، نوآوری، صنعت و تجاری سازی  بر زیر محور های پژوهش های برتر ، تولید تجهیزات برتر، نرم افزارهای ثبت شده و ثبت اختراع شده ، صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی ،  نرم افزارها و تجهیزات ویژه افراد کم توان و دارای معلولیت تاکید می شود.

هاشمی افزود: در محور اطلاع رسانی و رسانه های نوین  نیز زیر محورهای  پایگاه های اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی داخلی ، تولید محتوای خبری در حوزه ICT(یادداشت- مصاحبه- گزارش- اخبار) بررسی می شود.

وی همچنین توسعه خدمات پستی در کشور را از دیگر محور های اصلی  پنجمین جشنواره ملی فاوا عنوان کرد وگفت: در این محور نیز به کارگیری خدمات پستی در دستگاه های اجرایی و  فعالین در بخش پست مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

هاشمی خاطر نشان کرد: این جشنواره می تواند  با ارزیابی بهینه مسیر  ارتقا و اعتلای فعالیت های  حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را  هموار  کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: محور ، جشنواره ، پنجمین ، فاوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار