دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران گفت: هلال احمر ایران این آمادگی را دارد که در حوادث منطقه‌ای و بین‌المللی در کنار فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ باشد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید احمد موسوی دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران در دیدار با دبیر کل فدارسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ الحاج آمادوگوئیه‌سی با بیان این مطلب افزود: سرمایه‌های مادی و معنوی جمعیت هلال احمر ما روز به روز شکوفاتر شده و توان و روحیه ارزشمند مردم ما در زمینه فعالیت‌های بشردوستی ما را کمک می‌کند که در عرصه های بین‌المللی با قدرت ظاهر شویم.

وی در ادامه بیان کرد: ساختار ما نقش محدود کننده‌ای برای ما ایجاد کرده و با وجود این در بخش حاکمیتی جمعیت ما نقش بشر دوستی در عرصه بین‌المللی دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به توانمندیهای سازمان امداد هلال احمر ایران تصریح کرد: سازمان امداد علاوه بر برخورداری از سخت‌افزار مناسب از نیروهای انسانی مجرب و دانش فراوان با حضور در صحنه‌های مختلف از این تجارب برخوردار است.

موسوی تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد که در حوادث منطقه‌ای و بین‌المللی در کنار فدارسیون باشیم و در حوادث بین‌المللی هلال احمر ایران توانسته است با برخورداری از امکانات بیمارستان سیار در حوادث خدمت رسانی کند.

وی  گفت: سازمان  داوطلبان و سازمان جوانان 2 میلیون و 700 هزار عضو دارد و برای استفاده از این تعداد داوطلب از سال گذشته طرح تحول را پیگیری کرده و در عرصه بین‌المللی با 32 مرکز درمانی با فدراسیون‌های مختلف همکاری و فعالیت‌ می‌کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران خاطر نشان کرد: امیدواریم به یک برنامه بلند مدت همکاری برسیم چرا که جمعیت ما توانایی همراهی با فدراسیون در همه زمینه‌ها و در سطوح عالی را دارد.

در این دیدار الحاج آمادوگوئیه‌سی اظهار داشت: تجارب جمعیت هلال احمر ایران درسهای ارزشمندی برای ما داشته و ما باید برای کارایی بیشتر به دنبال یادگیری و تحقیقات فراتری باشیم.

وی در ادامه با اشاره به همکاری های جمعیت هلال احمر ایران در سطح بین‌المللی افزود: هلال احمر ایران در گذشته همکاری‌های موثری در سطح بین‌المللی داشته که به عنوان مثال در زلزله چین هلال احمر ایران 60 هزار چادر را به این کشور هدیه کرد.
 
 آمادوگوئیه‌سی خاطر نشان کرد: خیل خوشحالم که سفر من مقارن شده با همایش ملی داوطلبان کشور و مدیران ارشد جمعیت هلال احمر و امیدواریم که همکاری های موثری را در زمینه‌های مختلف با جمعیت هلال احمر ایران داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار