روزنامه ژاپنی "آساهی شیمبون" در خبری گزارش داد که روسیه از رهبر کره شمالی دعوت کرده است تا برای حضور در مراسم سالگرد پایان جنگ جهانی دوم به این کشور سفر کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه ژاپنی "آساهی شیمبون" امروز چهارشنبه در خبری اعلام کرده است که روسیه از "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی دعوت کرده است تا برای حضور در مراسم سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در ماه می میلادی به این کشور سفر کند که با این حساب این اولین سفر خارجی رهبر کره شمالی از زمان برعهده گرفتن رهبری کره شمالی در سال 2011 می‌باشد.

این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک که نامی از آنها نبرده می‌نویسد که "کیم جون اون "احتمالا با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه دیدار خواهد کرد، چرا که کره شمالی از روسیه در بحران اوکراین حمایت می‌کند و همچنین مسکو نیازمند همکاری با پیونگ یانگ بوده تا صادرات گاز طبیعی خود را به کره جنوبی تقویت نماید.

این روزنامه ژاپنی همچنین می‌نویسد که در حال حاضر معلوم نیست که آیا رهبر کره شمالی این دعوت را قبول می‌نماید یا خیر؟

گفتنی است، کره شمالی تلاش دارد تا روابط خود را با روسیه در حال حاضر که با انتقادهای بین المللی به سبب متهم شدن به نقض حقوق بشر و نیز مسأله برنامه هسته ای این کشور مواجه است، افزایش دهد.

پوتین ماه گذشته مذاکراتی را با فرستاده ویژه رهبر کره شمالی برگزار کرد وطی آن خواستار تقویت روابط با کره شمالی برای بهبود امنیت منطقه گردید.

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه گفته است که کره شمالی آماده است تا مذاکرات بین المللی متوقف شده درباره برنامه هسته ای اش را از سر بگیرد.

شایان ذکر است که کره شمالی ، کره جنوبی، ژاپن، چین، روسیه و آمریکا مذاکراتی را در سال 2003 برای خالی کردن شبه جزیره کره از سلاح هسته ای شروع نمودند، اما این مذاکرات پس از آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ در سالهای 2006 و 2009 متوقف شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار