این روزها سیم کارت های بی‌نام و نشان یکی از موضوعاتی است که مشکلات کلاه‌برداری‌ها و اخاذی‌ از مشترکان را به همراه آورده است.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در گذشته تلفن همراه به عنوان یک وسیله ارتباطی در ابعاد بزرگ و شکلی متفاوت‌تر از امروز وجود داشت و سیم کارت‌هایی که تازه وارد بازار شده بود دست کمتر کسی دیده می‌شد.

حالا با گذشت زمان هم شکل و شمایل گوشی های همراه تغییر کرده و هم اپراتورهای تلفن همراه افزایش یافته است.


اپراتورهای مختلف تلفن همراه(اپراتور اول، دوم، سوم) و سیم کارت‌های اعتباری و دائمی با قیمت ارزان وارد بازار شدند و در مقاطعی سیم کارت‌ها به صورت گسترده و تنها با هدف سود آوری به فروش رسیدند و این میان سیم‌کارتهای بی نام و نشان باقی ماندند که امروز هم برای اپراتورها و هم برای شهروندان مشکلات زیادی را ایجاد کرده اند.

داداش زاده، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با این موضوع گفت: در گذشته بعضی از سیم‌کارت‌ها به صورت حجمی فروخته شد و اپراتورها توجه‌ای به فروش نداشتند و هدف تنها کسب و کار و سودآوری بود.

حال کلاهبرداری‌های پیامکی و مزاحمت‌های تلفنی از مشکلات سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان است که این روزها تبعات عدم نظارت بر بازار را نمایان کرده است.


سرهنگ کاکوان، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی گفت: برخی از سیم‌کارت‌ها با ارسال پیامک‌های انبوه تحت عنوان مسابقه و فروش کالا از مردم اخاذی می‌کنند و بعد ارتباط قطع می‌شود.

وی افزود: به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری، بهتر است در زمانی که از سیم‌کارت‌ استفاده نمی‌شود، آن را غیر فعال کرد.

اما باید توجه داشت ساماندهی پایگاه داده و شبکه فروش اپراتورها و کاهش فروش فله‌ای و بدون نام و نشان سیم کارت‌ها نیز می‌تواند کلاهبرداری‌های پیامکی و اخاذی از مشتریان را کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار