جهان را باید به گونه‌ای که هست دید و با چشم درون به آن نگریست و از این عالم هستی برای درست زندگی کردن درس گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همه امور عالم با اعداد ریاضی سر و کار دارد و حتی آیات قرآن نیز با اعداد و به ترتیب نازل شده و همه اینها نشانه  ایست که ما دریابیم که چگونه زندگی کنیم و چه چیزهایی را برای زندگی خود فراهم سازیم تا بتوانیم از آسایش همراه با آرامش برخوردار شویم.
 
در این بین یکی دیگر از موجوداتی که در قرآن به آن اشاره شده و از همین  اعداد و ارقام تبعیت می‌کند مورچه بوده که خداوند پس از عنکبوت و زنبور عسل به آن اشاره کرده است و به او لقب معمار می‌دهد و او را در زمره مهندسین قابل دسترس در عالم می‌نامد و در‌ سوره نمل دقیقا شما می توانید این موضوع را مشاهده کنید که خداوند چگونه این موجود را به شما معرفی می‌نماید.
 
خداوند در سوره نمل آیه 18 می فرماید: تا چون به دره مورچه ها رسیدند، مورچه ای گفت؛ ای مورچه ها به لانه هایتان وارد شوید‌، مبادا سلیمان و لشکرش پایمالتان كنند و خود آگاه نباشند(اشاره به داستان حضرت سلیمان و مورچه). این نشانه از سبک و شیوه خانه سازی مورچه است که از خاک استفاده کرده و تونلهایی که هر کدام به صورت شعبه شعبه طراحی شده است، می‌باشد و این لانه حاکی  از زندگی گروهی مورچه‌ها است.
 
 این روش خانه سازی می‌تواند در شهرسازی و راه‌سازی و خانه‌های سازمانی که به صورت شهرک ساخته می‌شود مهندسین معمار را یاری رسانده و راهنما و هادی خوبی برای آنان باشد، همانطور که مورچه برای رسیدن به انبارها و یا اتاقک های طراحی شده اش از تونلهایی که با خاک ساخته استفاده می‌کند این تونل‌ها به بخشهایی اتصال می‌یابد که انبار آذوقه اوست و در انتهای این تونل خانه ملکه است که به تخم ریزی و پرورش مورچه‌های سرباز می‌پردازد.
 
 هر قسمت از لانه مورچه الگویی است تا مهندسین بتوانند در راه‌سازی ، شهر سازی ،شهرک سازی و برج سازی از آن استفاده کنند و حتی می‌توان از این روش برای ساخت پناهگاه‌های زیر زمینی استفاده کرده و در مواقع بحران  از آن بهره برد.
 
مورچه این موجود ظریف با بال  و شاخک هایش راه پیدا کردن آذوقه را به مورچه‌های کارگر اطلاع می‌دهد و آنها را در جمع آوری آذوقه خبر می‌کند تا آنها در رساندن آذوقه به خانه مورچه‌ای به کمک وی بیایند.
 
 در بالا به روش خانه ساختن توسط مورچه که دنباله رو گزارشات قبلی است پرداخته و سعی کرده‌ایم معماری  به سبک خدا را در موجوداتی که در اطراف ما زندگی می‌کنند بسط و ربط  داده و زندگی آنها را بررسی کرده تا بیشتر به موجودات و خلقت آنها پی ببریم  و آنها را الگویی برای خانه سازی خود قرار دهیم. در ادامه این گزارش شما را با شگفت‌انگیز ترین خلقت‌های خداوند در عالم و اعداد شگفت‌انگیز در قرآن آشنا خواهیم کرد.

گزارش از آذر رجبی
 
این گزارش ادامه دارد/
برچسب ها: مورچه ، لانه ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار