سرمربی تیم ملی جوانان فوتبال کشورمان گفت: بدون شک فوتبال ما در اقصی نقاط کشور دارای استعدادهاست و ضعف فوتبال ما معرفی نکردن استعدادهای فوتبالی کشورمان است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، امیر حسین پیروانی سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان در نشست خبری پیش از انجام بازی تدارکاتی با ایتالیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از حدود 3 هفته پیش در تماسی که با من گرفته شد اعلام کردند شما گزینه سرمربیگری تیم جوانان هستید و می‌توانی برنامه‌هایت را اعلام و به فدراسیون ارائه دهی و پس از تنظیم برنامه‌ها این سمت را به من واگذار کردند.

وی در ادامه افزود: باید اعلام کنم من نزد مرحوم حجازی، یاوری، مناجاتی و مایلی کهن تجربه کسب کردم کار بسیار سختی است من با علی دوستی مهر تماس گرفته و از وی اجازه گرفتم و خواستم که تجربیاتش را در اختیار من قرار دهد.

پیروانی ادامه داد: نهایتا من معلم هستم و با هدف تعامل وارد این سمت و عرصه شده‌ام در واقع هدف ما استعدادیابی و آینده سازی برای تیم ملی است ولی نباید فراموش کنیم ما باید بازیکن‌های خوبی به کشور معرفی کنیم.

سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان عنوان کرد: باید اذعان کنم که در تمامی اقصی نقاط کشور فوتبال وجود دارد و ما دارای استعدادهای فوتبالی زیادی هستیم ولی تنها مشکلی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که نمی‌توانیم استعدادها را جذب کنیم.

وی در خصوص زیرساخت‌ها هم گفت: ما باید زیرساخت‌های فوتبال کشورمان را از پایه درست کنیم و حلقه مفقوده این مهم معرفی استعدادها است که اگر بتوانیم استعدادها را معرفی کنیم جزو ستاره‌ها هستیم و به طور حتم بازیکنان ستاره را در تیم ملی خواهیم داشت که می‌توانند آینده بزرگسالان را نیز برای سال‌های آینده تامین کنند.

پیروانی در خصوص ملاک های وجود یک تیم مقتدر اذعان کرد: اگر تیم قوی می‌خواهیم باید باشگاه‌ها خوب باشند و در سال‌های اخیر متاسفانه فدراسیون به درستی در امر باشگاه‌داری موفق نبوده و چرخه استعدادیابی دقیقا برعکس شده است در حال حاضر فقط 2 باشگاه فولاد و سایپا بازیکن سازی می‌کنند که این بازیکنان باید پس از طی مراحل سختی به تیم ملی راه پیدا کنند.

سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان با اشاره به دستیاران خود تصریح کرد: من از دستیاران خوب و زبده‌ای در این کار استفاده کرده‌ام که امیدوارم با وجود این افراد کاملا فوتبالی بتوانیم آینده جوانان تیم ملی را رقم بزنیم که می‌توان به نناد نیکولیچ ، کوروش برمک و مهدی حیدری و همچنین خسرو حمزه برای مهارت‌های ذهنی استفاده کرد.

وی در مورد استفاده از مهدوی کیا هم گفت: مهدوی کیا از مفاخر فوتبال ما است و اگر لازم باشد از وی برای تقویت تیم ملی استفاده خواهیم کرد شما ببینید همین باشگاه‌ها باعث معرفی بازیکنان به تیم ملی شده‌اند شما ببینید آرش افشین از کجا به فوتبال ما معرفی شده است.

پیروانی در مورد دیدار تدارکاتی با ایتالیا اشاره کرد: دیدار با ایتالیا یکی از دیدارهایی است که برای ما تنظیم شده است و ما باید فردا به مصاف این تیم برویم و هدف ما از این دیدار تلاش برای شناخت بازیکنان است.

وی در خصوص برنامه‌هایش تاکید کرد: 20 اردو تا شروع مسابقات در نظر گرفته شده است که 16 اردوی آن داخلی و 4 اردوی خارجی هستند و همچنین150 جلسه تمرینی و 17 بازی دوستانه و همچنین شرکت در 4 تورنمنت خارجی از جمله برنامه‌هایم است که می‌توانم برای تقویت تیم ملی به آن بپردازم در واقع باید گفت هر 2 ماه یکبار عملکردم در تیم ملی جوانان توسط فدراسیون بررسی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر بازیکنان متولدین اواخر 76 هستند و ما سعی داریم لیگ جوانان را دنبال و لیگ‌های برتر دسته‌های یک و دو را تقویت کنیم اگر بازیکنان خارجی (لژیونرها) همسطح با بازیکنان داخلی باشند از بازیکنان داخلی استفاده خواهم کرد.

گفتنی است، نشست خبری با 20 دقیقه تاخیر آغاز شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار