یک کارشناس سیاست خارجی گفت: هدف دولت‌های اروپایی از به رسمیت شناختن فلسین در اصل چند پارچه کردن این کشور است که از این طریق بتوانند مذاکرات را طولانی کرده تا فرصت بیشتری به پروژه یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی دهند.

"میرمسعود حسینیان" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به به رسمیت شناخته شدن فلسطین از سوی برخی از دولت های اروپایی گفت: در اعلامیه ونیز 1980 ملت فلسطینی صهیونیستی به عنوان تنها راه حل پایان نزاع بین دو کشور شناخته شده است.
 
وی ادامه داد: براساس آن اعلامیه برخی کشورها فلسطین را به رسمیت شناختند و سوئد اولین کشوری بود که دست به این اقدام زد، همچنین در حال حاضر برخی از سازمان های غیر دولتی در اروپا نیز در این زمینه فعال شدند.
 
وی ادامه داد: کشور آلمان از طرح به رسمیت شناخته شدن فلسطین انتقاد کرد و خود رژیم صهیونیستی نیز نسبت به آن اعتراض‌هایی را داشت. از طرف دیگر اتحادیه اروپا اعلام کرد که این کار در صلاحیت خود دولت ها قرار دارد و به نحوی از این مسئولیت شانه خالی کرد.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: دو دیدگاه می‌توان نسبت به این موضوع داشت و دیدگاه منفی را می‌توان اینگونه تعبیر کرد که  هدف دولت‌های اروپایی از به رسمیت شناختن فلسین در اصل چند پارچه کردن این کشور است که از این طریق بتوانند مذاکرات را طولانی کرده تا فرصت بیشتری به پروژه یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی دهند.
 
حسینیان اضافه کرد: با توجه به سکوتی که کشورهای اروپایی در جنگ 51 روزه اتخاذ کردند در می‌یابیم که هدف از این به رسمیت شناختن تنها از روی دلسوزی نیست.

وی ادامه داد: دیدگاه مثبت را نیز می‌توان اینگونه تعبیر کرد که مردم اروپایی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین منزجر شده و دست به اعتراض زدند در نتیجه این به رسمیت شناختن می‌تواند در راستای آرام کردن افکار عمومی باشد.  
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: نباید دچار افراط و تفریط شد اما می‌توان از این اقدام بهره‌برداری لازم را کرد و کشورها در راستای عملی کردن این به رسمیت شناختن عمل کنند تا این موضوع تنها به صورت سمبلیک باقی نماند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اسرائیل ، رسمیت ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار