تیری آنری از فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد

ستاره کهنه کار فرانسوی از دنیای حرفه ای فوتبال به طور رسمی اعلام بازنشستگی کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ و به نقل از پرس اسوسیشن ، تیری آنری 37 ساله که در پایان فصل لیگ ام ال اس آمریکا از تیم نیویورک ردبولز جدا شد ، اعلام کرد با کفش هایش به لندن باز می گردد و به کارهای رسانه ای مشغول خواهد شد.

پیش از این گفته می شد آنری تا پایان فصل به فوتبال خود ادامه خواهد داد و یا با اعلام بازنشستگی به کادر فنی آرسنال ملحق می شود.

وی در دوران بازیگری خود در تیم های موناکو ، یوونتوس ، آرسنال و بارسلونا نیز توپ زد و با تیم فرانسه قهرمان جام 1998 ، یورو 2000 و جام کنفدراسیون ها 2003 شد و نایب قهرمانی جام جهانی 2006 را نیز به دست آورد.

آنری گفت :« پس از 20 سال فوتبال حرفه ای تصمیم به بازنشستگی گرفتم.من دوران بیادماندنی را در فوتبال داشتم و از هواداران به خاطر حمایت هایی که از من کردند تشکر می کنم.حالا می خواهم دوره جدیدی را آغاز کنم و کار جدیدم را از شبکه اسکای اسپورتس آغاز خواهم کرد.امیدوارم با تجربه و دیدگاه هایی که در این سال ها کسب کرده ام در این حرفه نیز موفق باشم.

اوج دوران بازیگری آنری در آرسنال و از سال 1999 تا 2007 سپری شد ، جایی که او در دو دوره حضور در 377 بازی 228 گل به ثمر رساند و برترین گلزن تاریخ باشگاه شد.

آنری دو بار با تیم آرسنال قهرمانی لیگ برتر انگلیس را کسب کرد و 3 بار قهرمان جام حذفی انگلیس شد.او در سال 2007 به بارسلونا پیوست و با این تیم قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2009 و نیز دو قهرمانی لیگا و یک قهرمانی جام حذفی و سوپرجام اسپانیا ، یک سوپرجام اروپا و یک قهرمانی جام باشگاه های جهان را در مدت 3 فصل کسب کرد.در ویترین افتخارات آنری یک قهرمانی لیگ یک و یک سوپرجام فرانسه نیز با تیم موناکو به چشم می خورد.او 5 سال نیز در تیم نیویورکی سپری کرد.

آمار آنری در تیم ملی فرانسه نیز 51 گل در 123 بازی است که تنها لیلیان تورام بیش از او در این تیم بازی کرده است.

آنری در آمار باشگاهی خود در مجموع در 792 بازی 360 گل به ثمر رساند.وی 4 بار نیز مرد سال فوتبال فرانسه شد که این نیز یک رکورد محسوب می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار