به بهانه گروگان‌گیری در استرالیا؛

وقتی امنیت ملل قربانی لج‌بازی‌های سیاسی می‌شود

اگر حادثه استرالیا توانسته باشد، درس عبرتی برای دول فرانسه، آلمان، کانادا و آمریکا باشد، این دولت‌ها به زودی همکاری خود را با اینترپل برای دستگیری این افراد خطر ساز شروع خواهند کرد تا در معرض اتهام از سوی شهروندانشان قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، حادثه گروگان‌گیری در استرالیا تلنگری بر دولت این کشور و سایر دولتهایی است که به خاطر عناد ورزیهای خود با جمهوری اسلامی از هر مجرم و فراری که از ایران متواری شده، بدون توجه به علت متواری شدنش حمایت می‌کنند.

نام اصلی این گروگانگیر «محمدحسن منطقی بروجردی» و پناهنده ایرانی است که متهم به قتل در ایران بوده، اما محکومیت وی مشخص نشده است.



این فرد پس از فرار از ایران به دنبال تحصیل تابعیت جدید بوده و لذا طبق قانون، ترک تابعیت به معنای از دست دادن آن است و لذا این گروگان‌گیر قانونا نه ملیت ایرانی و نه هیچ ارتباطی با ایران دارد.

به گفته منابع آگاه بالا‌ترین احتمال این است که این فرد پس از خروج از ایران جذب منافقین شده، چرا که آن‌ها برای رسیدن به هدف‌های شوم خود از چنین سوژه‌هایی استقبال می‌کنند تا از آن‌ها بهره‌برداری تبلیغاتی کنند.

 «هارون مونس» که چند روز پیش در استرالیا اقدام به گروگانگیری کرد، در ایران به اتهام کلاهبرداری مالی نیز دارای پرونده کیفری است و پلیس ایران از طریق اینترپل خواستار جلب وی بوده، که استرالیا وی را پناهنده سیاسی معرفی کرده و از تحویل او خود داری کرده است.

حالا این حمایت‌ها بلای جان استرالیا شده، و از عدم استرداد وی به دولت جمهوری اسلامی نوای حسرت می‌سرایند.


بی‌شک دولت کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا هم از این مار‌ها در آستین خود دارند، که روزی بلای جانشان خواهد شد.

نمونه بارز این مجرمین که به دلایلی چون ترور، بمب گذاری، قتل، کشتار و اختلاس از ایران متواری شده‌اند و دولتهای میزبان نسبت به استرداد آن‌ها به جمهوری اسلامی همکاری نکرده‌اند، مسعود رجوی، اعضای گروهک منافقین و محمود رضاخاوری هستند.

 «مسعود رجوی»، «مریم رجوی» و اعضای گروهک تروریستی منافقین تا چند سال پیش در فهرست گروهای تروریستی کشورهای غربی قرار داشتند، اما طی چند سال گذشته به خاطر اوج گرفتن کینه‌ورزیهای دول غربی با جمهوری اسلامی، این گروهک که سابقه ترور شهروندان ایرانی را در پرونده خود دارد، از این فهرست خارج می‌شود و خیلی زود با دولتمردان فرانسوی به گردهمایی می‌نشینند تا بتوانند، از این ابزار تیغ کشیده به روی مردم ایران در راستای فشار بر دولت ایران استفاده کنند.


مریم رجوی در پارلمان ملی فرانسه

نمونه دیگر این حمایت‌ها مربوط به عدم استرداد محمد رضا خاوری از سوی دولت کاناداست!

 «محمودرضا خاوری» رییس سابق بانک ملی ایران، ۶۱ساله و متولد خرم آباد است، با گذشت چند سال از فرار او، اینترپل اقدام به دستگیری او نکرده است. مشارکت و دست داشتن در اختلاس و کلاهبرداری، اخذ رشوه، کسب غیرقانونی اموال از طریق سیستم بانکی در سطح عمومی اتهام‌های مدیر سابق بانک ملی هستند.



اختلاس ۳ هزار میلیاردی محمود خاوری که ضربه‌ای عظیم بر پیکره اقتصادی ایران وارد و بزرگ‌ترین لکه فساد اقتصادی را بر تاریخ ایران هک کرد، سبب شد تا وی از ایران متواری شده و به کانادا پناهنده شود، اگرچه مراتب اعلام مجرمیت وی بار‌ها به اینترپل و دولت کانادا اعلام شد، اما آن‌ها همواره از همکاری برای دستگیری وی سر باز زده‌اند تا جمهوری اسلامی را در می‌دانی دیگر وادار به اجرای خواسته‌هایشان کنند.

 «مهرگان امیرخسروی» برادر مه آفرید امیرخسروی است که چند سال پیش به درخواست ایران درفهرست تحت تعقیبی‌های اینترپل قرار گرفت! وی به جرم جعل اسناد، رشوه و کسب غیرقانونی اموال، تحت تعقیب پلیس اینترپل است. او نیز مانند محمودرضا خاوری به کانادا گریخته است، اما کانادا در تحویل این متهم نیز همکاری لازم را ندارد.



حمایتهای دولت استرالیا از یک فرد قاتل و متواری شده به خاطر منافع دولت انگلیس و عدم استرداد وی به جمهوری اسلامی شد، تا این مجرم با تکیه بر حمایتهای مدعین دروغین حقوق بشر و آزادی و صرف عنادورزیهای آن‌ها با جمهوری اسلامی اقدام به گروگانگیری کند و ایجاد وحشت همگانی کند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که محمود رضا خاوری، مسعود رجوی و برخی مجرمین دیگری که به حمایتهای چند کشور خاص دل خوش کرده‌اند، اقدام به اعمال تروریستی و کلاه برداری نکنند و امنیت مردم بی‌گناه سایر کشور‌ها را به خاطر لج‌بازی‌های سیاسی چند کشور خاص با خاطر مواجه نکنند.

اگر حادثه استرالیا توانسته باشد، درس عبرتی برای دول فرانسه، آلمان، کانادا و آمریکا باشد، این دولت‌ها به زودی همکاری خود را با اینترپل برای دستگیری این افراد خطر ساز شروع خواهند کرد تا در معرض اتهام از سوی شهروندانشان قرار نگیرند.

اما اگر چشمان خود را ببندند و بخواهند بر لجاجتهای خود ادامه دهند، و از استرداد مجرمین به جمهوری اسلامی امتناع نکنند، اگر چه ممکن است این حادثه تکرار نشود، اما سایه ترس و وحشت بر سر شهروندانشان گسترده‌تر خواهد شد و باید به دنبال اقناع شهروندانشان باشند.

همچنین یک منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضوع گروگان‌گیری اخیر در استرالیا اظهار داشت: «محمدحسن منطقی بروجردی» پناهنده ایرانی است که متهم به قتل در ایران بوده اما محکومیت وی مشخص نشده است.
 
وی ادامه داد: این فرد پس از فرار از ایران به دنبال تحصیل تابعیت جدید بوده و لذا طبق قانون ترک تابعیت به معنای از دست دادن آن است و لذا این گروگان‌گیر قانونا نه ملیت ایرانی و نه هیچ ارتباطی با ایران دارد.
 
این منبع آگاه تصریح کرد: بالاترین احتمال این است که این فرد پس از خروج از ایران جذب منافقین شده چرا که آن‌ها برای رسیدن به هدف‌های شوم خود از چنین سوژه‌هایی استقبال می‌کنند تا از آن‌ها بهره‌برداری تبلیغاتی کنند.

سردار اشتری جانشین فرمانده ناجا پیش از این اعلام کرده بود: برخی از کشور‌ها پایگاه‌هایی را در نزدیکی مرز ما مستقر کرده‌اند و در ۵۰، ۶۰ کیلومتری مرز اولین پایگاه وجود دارد که این مجرمین می‌توانند به راحتی در آن پناهنده شوند.



این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: خیلی از این‌ها افراد متخلفی هستند که کلاهبرداری کرده‌اند و تخلف عمومی است و هیچ موضوع سیاسی ندارد و با این پوشش رجوع کرده و پناه هم داده می‌شوند.

تداوم عدم همکاریهای اینترپل برای دستگیری و استرداد مجرمین فراری، شائبه سیاسی بودن و مستقل نبودن این سازمان را در اذهان پدید می‌آورد.

گزارش از علی کاظمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۳
گزارش خوبی بود
آخرین اخبار