عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: باتوجه به اینکه سه میلیون تردد با وسایل شخصی مربوط به ساکنان حومه تهران است و این امر در ردیف بودجه دیده شده دولت کمکی برای توسعه خطوط مترو نکرده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانسرخو عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص مطالبات شهرداری تهران از دولت افزود: مطالبات شهرداری از دولت به چند دسته تقسیم می‌شود که در بودجه بندی سال 93 ذکر شده است. البته باید ردیف به ردیف تخصیص بودجه مشخص شود.همچنین بخشی از بودجه‌های تخصیص یافته مربوط به سنوات قبلی است که باید در تخصیص بودجه نوشته می‌شد.

وی با بیان اینکه دولتهای گذشته کمک شایانی به شهرداری تهران نکرده اند افزود: خط مترو فرودگاه امام خمینی و خط مترو وارمین-تهران در ردیف بودجه دیده شده است و با توجه به اینکه 3 میلیون نفر ساکن حومه تهران با وسایل شخصی به شهر تهران می‌آیند هیچ توجهی به آن نشده است. چرا که مستقیما این ترددها نقش بر شکل گیری بیشتر ترافیک داردو 740 کیلومتر مترو مورد نیاز تهران، است.

سرخو با اشاره به اینکه شورا نباید به جای شهرداری تهران صورت حساب در بیاورد تاکید کرد: این مطالبات باید به سازمان حسابرسی ارائه شود تا حسابرسی دقیقی صورت گیرد.

وی  با توجه به قانونی بودن طلب شهرداری از دولت خاطر نشان کرد: دولت باید بپذیرد که درگذشته و حال مطالباتی به شهرداری دارد و بعد از تایید حسابرسی باید آن بودجه طلب شده از طرف شهرداری را پرداخت کند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: توسعه ، ساکنان ، شایان ، بودجه ، شورا ، تردد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار