لله‌گانی گفت: ما سعی کردیم با برنامه ریزی و ایجاد زمینه‌های لازم، صندوق‌های خانوادگی و اداری را ساماندهی کنیم و از طرفی با پرداخت تسهیلات و تشویق آن‌ها زمینه‌ی ایجاد اینگونه صندوق‌ها را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اسماعیل لله‌گانی مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در نشست خبری که به مناسبت هفتمین سالگرد تاسیس این بانک، عصر دیروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

 لله‌گانی اظهارداشت: یکی از اهداف اصلی تاسیس این بانک انجام کلیه فعالیت‌ها مطابق با اصول اسلامی است. 

وی افزود: در سال 93 حدود 100هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج  توسط این بانک پرداخت شد.
 
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران دراین نشست خبری گفت: ما سعی کردیم با برنامه ریزی و ایجاد زمینه‌های لازم، صندوق‌های خانوادگی و اداری را ساماندهی کنیم و از طرفی با پرداخت تسهیلات و  تشویق آن‌ها زمینه‌ی ایجاد اینگونه صندوق‌ها را  افزایش دهیم.
 
اسماعیل لله‌گانی در ادامه افزود: برای دانشجویان در دانشگاه‌های آزاد، پیام نورو... تسهیلاتی تحت عنوان قرض‌الحسنه تحصیل جهت ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل در نظر گرفته شده است علاوه برآن، تسهیلاتی هم برای دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی جهت پرداخت شهریه در این چارچوب پیش بینی شده است که به متقاضیان اعطا می‌شود.

وی افزود: این بانک قصد افتتاح باشگاهی با عنوان باشگاه خیرین دارد که امروز ۲۵ آذرماه ۹۳ اولین همایش این باشگاه با حضور خیرین و علاقه‌مندان برگزار شد.

وی در خصوص تلاش جهت انطباق بانک قرض الحسنه مهر ایران با اصول بانکداری اسلامی گفت: ما در مرکز تحقیقات بانکداری اسلامی مجموعه ای از کارشناسان بانکی و فقها را گرد آورده‌ایم و تلاش می‌کنیم هر چه بیشتر با اصول آن منطبق شویم.
 
لـله‌گانی در خصوص بنگاه‌داری بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: بانک قرض الحینه مهر ایران به هیچ وجه بنگاهداری نمی کند و به جرات می‌توان گفت، بنگاهداری در این بانک صفر است.
 
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر در خصوص سهامداران این بانک گفت: ۱۰   بانک بزرگ کشور جهت حمایت از قرض الحسنه در جهت تاسیس این بانک حرکت کردند، البته منابع در بانک‌ها باقی مانده است که در قالب تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت می شود.

وی در مورد مطالبات معوق بیان داشت: مطالبات معوق در این بانک زیر یک درصد است و ۷۵۰۰ میلیارد ریال از سرمایه بانک توسط سهامداران تا کنون تامین شده و امید آن است که به زودی مابقی آن تا سقف ۱۵هزار میلیارد ریال نیز تامین شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران، در خصوص افزایش سقف تسهیلات نیز گفت: افزایش سقف تسهیلات به دستور بانک مرکزی انجام می‌گیرد، که سقف تسهیلات پرداختی از محل منابع بانک ۱۵میلیون تومان و از منابع پس اندازها ۱۵۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، مهر ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار