رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: جامعه دانشگاهی باید پاسخ دهد که تا چه حد در تجاری سازی دانش موفق بوده و تا چه اندازه جامعه علمی حوزه مدیریت توانسته‌اند اعتماد جامعه را جلب کنند و برای حل بنیادی بحران‌ها ایده نو ارایه نمایند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، طهمورث حسنقلی‌پور رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران از تاسیس دبیرخانه دائمی جایزه مدیریت ایران در دانشکده مدیریت خبر داد.

وی که در آستانه برگزاری همایش شصتمین سال تاسیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و با مشارکت سازمان مدیریت صنعتی و مرکز آموزشهای مدیریت دولتی شاخص‌های علمی و عملی مدیریت را در عرصه‌های گوناگون تدوین خواهیم کرد.

حسنقلی‌پور با اشاره به شصت سال تجربه تربیت نیروی مدیریتی در سطوح مختلف در این دانشکده گفت: امروز با توجه به تجارب ارزشمندی که در حوزه مدیریت کسب کرده‌ایم، دیگر از ما پذیرفته نیست که مدیریت در کشور بیش از اندازه تحت تاثیر مسایل حاشیه‌ای قرار داشته باشد.

وی افزود: اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان در حوزه دانشگاهها و مسئولان عالی در حوزه اجرا باید برای ارتقای نظام مدیریتی و تعیین حد و مرز تاثیر مقولات غیر مدیریتی بر حوزه مدیریت تلاش و مطالعات جامع و بیشتری کنند و با گذر از روزمرگی و با بررسی دقیق امور، چشم انداز روشن‌تری از مدیریت ترسیم نمایند.

وی گفت: جامعه دانشگاهی باید پاسخ دهد که تا چه حد در تجاری سازی دانش موفق بوده و تا چه اندازه جامعه علمی حوزه مدیریت به عنوان پژوهشگران و مشاورین توانسته‌اند اعتماد جامعه و سازمانهای بزرگ و کوچک را جلب کنند و برای حل بنیادی بحران ها و مسایل ریز و درشت سازمان مدیریتی کشور ایده نو ارایه نمایند.

حسنقلی پور گفت: نیاز فوری و ضروری دانشکده‌های مدیریت دانشگاههای کشور، ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی تخصصی است تا از قبل آن مفاهیم بنیادین مدیریت از منظر مکتب اسلام به خوبی تبیین و ارایه شود.

رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران از مسئولان اجرایی خواست تا به تحقق ایده ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی کمک کنند و تاکید کرد: اندوخته شصت سال تجارب مدیریتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در خدمت نظام اجرایی بخش دولتی و خصوصی است و ما این دانش را متعلق به همه کشور می‌دانیم.

وی اضافه کرد: تلاش تمامی گروههای آموزشی دانشکده در حوزه‌های آموزش، پژوهش و مشاوره تحقق این برنامه است و در برنامه آموزشی به سمت تولید دانش بومی می‌رویم. چرا که دانش ترجمه‌ای صرف را مفید به حال مدیریت کشور نمی‌دانیم.

حسنقلی‌پور گفت: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و اساتید آن خود را متعهد و ملزم به تحقق کاربردی کردن دانش مدیریت می‌دانند و تلاش داریم با تقویت ارتباط با سازمانها و درک صحیح مسایل اصلی و آمیختن علم با عمل، دانش مدیریت را مطابق با نیازها و شرایط جامعه تقویت کنیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت گروههای مدیریت بازرگانی، صنعتی، دولتی،مالی،حسابداری، فناوری اطلاعات و مطالعات مدیریت اسلامی، از تاسیس گروه مستقل مدیریت رسانه ظرف دو تا سه سال آینده خبر داد.

وی گفت: اقدامات خوبی در جذب اساتید و افزایش 30 درصدی تعداد استادان با توجه به توسعه فیزیکی دانشکده در دست اجراست و بنای دانشکده تمرکز بر گسترش حوزه تحصیلات تکمیلی  است.

رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اظهارداشت: هم اینک 3827 دانشجو در دانشکده مشغول به تحصیل هستند که از این میزان638 نفر در مقطع کارشناسی و 2536 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 653 نفر در مقطع دکتر تحصیل می کنند.

وی گفت: دانشکده با ورود اساتید به پذیرش مشاغل اجرایی مخالف است اما اساتید را به پذیرش پروژ های مشاوره ای تشویق می کند و این رویه را به نفع  دانشگاه و بخشهای اجرایی می داند.

حسینقلی‌پور همچنین از تاسیس کانون دانش آموختگان دانشکده مدیریت ظرف چند ماه آینده خبر داد و تصریح کرد این اقدام می تواند پتانسیل خوبی از تجارب ارزشمند را در کنار هم جمع کند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار