پلیس شهر نیوساوت‌ولز در گزارش خود از حادثه گروگان گیری امروز به گروگان گرفته شدن 17 نفر را در ماجرای یورش به یک رستوران در پایتخت این کشور تأیید کرد و افزود در این حمله سه نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی‌بی‌اس‌نیوز؛  پلیس شهر نیوساوت‌ولز رسماً از کشته شدن عامل گروگانگیری امروز در یک کافه خبر داد.

"هارون مونس" عامل ایرانی‌تبار این حادثه گروگانگیری، 12 ساعت پیش از ورود نیروهای ویژه پلیس به کافه، چندین مرد و زن را در کافه‌ای در یکی از محلات پرتردد سیدنی به گروگان گرفت و مدعی شد که چندین بمب در این محل کار گذاشته است.

در حین گروگانگیری، 11 نفر از گروگانان با بیرون دویدن از درب‌های خروجی کافه، توانستند از چنگ این گروگانگیر بگریزند.به گفته پلیس استرالیا یک مرد
۳۴ ساله و یک زن ۳۸ ساله در میان کشته‌شدگان هستند.

به گفته پلیس استرالیا "هارون مونس"، گروگان‌گیر پنجاه ساله مورد اصابت گلوله قرار گرفته و بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.پلیس می‌گوید حمله کماندوها بعد از شلیک گلوله از داخل کافه صورت گرفته است و هیچ ماده منفجره‌ای در محل گروگان‌گیری پیدا نشده است و فرد مسلح به تنهایی اقدام به گروگان‌گیری کرده است.  پلیس حاضر نشد اعلام کند که گروگان‌های مقتول در جریان تیراندازی پلیس کشته شده‌اند یا در اثر شلیک گروگان‌گیر.

این فرد سال 1996 از ایران متواری شده و با اعلام مقاصد سیاسی، پناهندگی سیاسی از دولت استرالیا دریافت می‌کند.وی مظنون به قتل همسر پیشین خود و متهم به 40 مورد آزار جنسی از سال 2002 بوده است با این وجود پناهندگی سیاسی وی لغو نشد و توانست تابعیت استرالیا را کسب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار