اون موقع ها فقط در مسير مدرسه بود كه چادر سرم ميكردم و بقيه ي جاها نه! مثل تلويزيون كه چادر فقط براي كساني كه مي خوان برن دادگاه استفاده ميشه!

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

حتما با سلسه مطالبی با عنوان "خانم‌ها حتما بخوانند" یا محوریت مسئله حجاب که هر شب در مجله شبانه منتشر می‌شود آشنا هستید.

اگر شما دوستان گرامی نیز مطلب، خاطره،دلنوشته و ... در مورد مسئله حجاب دارید می توانید به ایمیل bashgaheshabaneh@gmail.com ارسال کنید تا با نام خودتان منتشر شود شما حتی می توانید در این بخش مطالب دیگر عزیزان را نقد کنید.

---------------------------------------------------------------------

اولين مدرسه اي كه مي رفتم چادر در آن از كلاس سوم ابتدايي اجباري بود . آن سال چادر رنگي سرمون مي كرديم و از سال چهارم ديگه چادرمون مشكي بود.

اون موقع ها فقط در مسير مدرسه بود كه چادر سرم ميكردم و بقيه ي جاها نه! مثل تلويزيون كه چادر فقط براي كساني كه مي خوان برن دادگاه استفاده ميشه!

سال بعدش رفتيم مشهد و مدتي ساكن آنجا شديم. در مدرسه ي جديدم چادر اجباري نبود من هم كلا آن را كنار گذاشتم وقتي به همدان آمديم هم همين اتفاق ادامه پيدا كرد...

تا اينكه خودم احساس كردم ديگر بچه نيستم، بزرگ شده ام و درست نيست مثل زمان بچگي ام لباس بپوشم به خواهرم اين را گفتم و او برايم چادر ملي خريد . باز اولش سخت بود . از روز اول مدرسه ها تصميمم را براي چادرسر كردن عملي كردم تا كم كم عادت كنم و روم بشه همه جا چادر سرم كنم.

و حالا چند سالي ميشه كه چادر همراه هميشگي من است.

راستي اين رو هم بگم كه در كتابي خواندم تكبر مخصوص خداست و مومنين متواضعند مگر در دو جا: يكي وقتي با متكبر رو به رو مي شوند كه ممكن است تواضع، او را در تكبرش جدي تر كند و ديگه خانم ها هستند كه در برابر نامحرم با تكبر رفتار كنند و به شكلي متواضع نباشند كه آن نامحرم در او طمع كند. به نظرم چادر به من كمك ميكند در آن حدي كه لازم است رفتار درستي در برابر نامحرم داشته باشم و مي بينم كه اين مدت رفتارم سنگين تر شده و دقيقا متوجه مي شوم كه خودم هم باحياتر شدم. مطمئنم اگر كسي چادر را به خاطر خدا انتخاب كند چادر بقيه ي خوبي ها را هم همراه خودش براي او مي آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار