اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ضرورت بازسازی جریانی در احزاب اصولگرا

یک عضو شورای مرکزی جامعه مهندسین گفت: معمولاً حدود 100 الی 120 نفر از نمایندگانی که از شهرستان‌ها به مجلس راه پیدا می‌کنند، جریان سیاسی‌شان در مجلس شکل می‌گیرد و به سمت جریان غالب مجلس پیش می‌رود، این که در انتخابات آتی دو سوم ترکیب مجلس تغییر کند یک روال عادی است.

"مهدی اسماعیلی" عضو شورای مرکزی جامعه مهندسین در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، پیرامون انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات مجلس به گونه‌ای است که اتحاد و اجماع را می‌طلبد و این مسئله جزو لاینفک این مجموعه است.

وی در ادمه افزود: حال که جریان اصلاح‌طلب حرکت انتخاباتی‌اش را زودتر رسانه‌ای کرده، امری طبیعی است چرا که یک سال قبل از انتخابات باید تحرکات و نشست‌ها بیشتر شده و تعاملات و تبادلات افزایش یابد.

این عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در ارتباط با برنامه و تدابیر اصولگرایان در جریان انتخابات، تصریح کرد: به نظر من باید بازسازی  جریانی صورت گیرد، چرا که احزابی که نقش محوری دارند، رهبران جریانات اصلی، تفاوت و انتقاد نسل‌ها تغییرات جدی را می‌طلبند تا این جریان به موفقیت برسد.

این فعال سیاسی بیان کرد: در حال حاضر فضای جامعه به گونه نیست که جریان غالب، جریان حاکم دوره قبل باشد و جریان‌های کلی به سود  اصولگریان تمام شود، علی‌القاعده باید تغییر استراتژی صورت گیرد، به ویژه در ایجاد چهره‌های مقبول‌تر و تعامل بیشتر با گروه‌های مرجع باید حرکت بیشتر و جدی‌تری انجام بگیرد و در تغیرات آتی انتخابات گفتمان‌ها واضح شده و چند حزب اصلی و ضابطه‌مند برنامه ارائه کنند.

وی با اشاره به احتمال تشکیل حزب از سوی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این اقدام  رئیس مجلس در تشکیل احزاب حرکت بسیار خوبی است که چنین جریانی در بین اصولگرایان شکل بگیرد، البته شاید افرادی در حزب متبوع باشند که تفاوت دیدگاهی با این جریان معتدله دارند اما باید همه با هم انسجام پیدا کنند و سپس حرف‌ها و برنامه‌هایشان را ارائه دهند.

اسماعیلی در ادامه اضافه کرد: در جریان مقابل نیز معقول است این حرکت در پیش گرفته شود و گروه‌های معتدل به همراه گروه‌های تا حدودی رادیکال‌شان تابلو پرچم مشخص‌تری را ارائه دهند تا مردم نیز کاندیداهای مد‌نظرشان را راحت‌تر انتخاب کنند.

این عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در رابطه با تفاوت انتخابات ریاست جمهوری و مجلس، تصریح کرد: انتخابات مجلس در ذات و ساختارش با انتخابات ریاست جمهوری که یک جریان سیاسی؛ موجی را راه می‌اندازد، تفاوت دارد چرا که در شهرها و شهرستان‌های کوچک جریان‌های قبیله‌ای، قومی و خانوادگی در انتخابات مؤثر هستند و نمی‌شود به جریانات سیاسی وابسته کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معمولاً حدود 100 الی 120 نفر از نمایندگانی که از شهرستان‌ها به مجلس راه پیدا می‌کنند، جریان سیاسی‌شان در مجلس شکل می‌گیرد و به سمت جریان غالب مجلس پیش می‌رود، این که در انتخابات آتی دو سوم ترکیب مجلس تغییر کند یک روال عادی است، با توجه به فضای سیاسی جامعه و انتخابات ریاست جمهوری که انجام شد؛ اگر سهم اصولگرایان مقداری کم شود، امری طبیعی است، و تغییر اساسی در جریان سیاسی مجلس در صورتی است که حرکت خاصی در حوزه اقتصادی صورت بپذیرد و موج جدیدتری ایجاد کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار