مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: 30 هزار و 561 نیروی آموزشی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 18 هزار و 462 نیرو تحصیل کرده هستند و 60 درصد فرهنگیان شاغل استان دارای مدرک کارشناسی هستند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان گیلان، مهدی حاجتی با بیان اینکه کار در حوزه‌های فرهنگی نوعی سرمایه‌گذاری است، افزود: فواید و آثار فعالیت‌های آموزش و پرورش و تاثیرگذاری آن در جامعه به دلیل گستردگی مخاطبان بسیار زیاد است و این نهاد می‌تواند زمینه لازم را فراهم کند تا سایر دستگاه‌ها بتوانند در زمینه فرهنگ‌سازی و آموزش در جامعه از ظرفیت‌های این نهاد استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاه تاثیرگذار و بزرگ در کشور است، اظهار کرد: 30 هزار و 561 نیروی آموزشی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 18 هزار و 462 نیرو تحصیل کرده هستند و 60 درصد فرهنگیان شاغل استان دارای مدرک کارشناسی هستند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه همایش تولید محتوای الکترونیکی در استان به‌زودی برگزار می‌شود، گفت: 400 هزار  دانش آموز در استان تحصیل می‌کنند که اگر در هر خانواده سه نفر حضور داشته باشند بر یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت استان اثرگذار خواهد بود و قابلیت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی را دارد.

حاجتی با بیان اینکه آزمون‌های سه گانه مشاوره‌ای در سراسر استان به صورت همزمان شروع شده، تصریح کرد: آزمون سلامت روانی ـ رفتاری، آزمون تشخیص استعداد و آزمون رغبت سنجی شغلی در سراسر استان و در پایه دهم یعنی سال اول متوسطه دوم  آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دو هزار فعالیت در آموزش و پرورش در حال اجرا است، افزود: اجرای طرح داناب، توزیع شیر رایگان، اصلاح الگوی مصرف، حقوق شهروندی، محیط‌زیست، صرفه‌جویی، هر دانش آموز یک مهارت و برنامه‌های برون سازمانی و درون سازمانی بسیاری در سطح استان اجرا شده و یا در دست اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه استان گیلان دارای دو میلیون و 533 هزار نفر جمعیت است، گفت: 33 اداره آموزش و پرورش در 16 شهرستان و 17 منطقه آموزشی در سراسر استان فعالیت می کنند لذا این نهاد ظرفیت خوبی را برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی داراست.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرهنگی ، مدرک ، کارشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار