صحبت های برخی از پیشکسوتان فوتبال کشورمان را در خصوص کیفیت لیگ برتر فوتبال می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در برنامه "ورزش بدون ویرایش" رادیو "گفت و گو" صحبت های برخی از پیشکسوتان فوتبال کشورمان را در خصوص کیفیت لیگ برتر فوتبال بخوانید:

مجيد صالح بازیکن سابق فوتبال، با اشاره به نقصان کیفی تیم های فوتبال کشور، گفت: متاسفانه بدون اينكه كيفيت بازی‌ها، زمين های بازی و بازيكنان در نظر گرفته شود، توجه‌ها بيشتر به سمت كميت معطوف است.
 
اين فوتباليست سابق با اعتقاد بر اينكه ليگ فوتبال کشور فقط در حدود نام حرفه ای شده است به اختلاف حقوق مربيان تيم های پايه و بزرگسال در باشگاه ها اشاره و اظهار کرد: بين دستمزدها بايد اختلاف وجود داشته باشد ولی نبايد این اختلاف محسوس باشد. بايد دستمزد مربیان تيم های پايه قابل توجه باشد تا آنها برای كار در این تیم ها انگيزه داشته باشند. 

وي با بیان اينكه هر چه جلوتر رويم شيب رشد فوتبال منفی میشود گفت: فوتبال طی سال های 88 و 89 به مراتب بهتر از سال 92 و 93 بود؛ شيب حركتی فوتبال کشور روبه پيشرفت نيست، بلكه رو به افول است و مردم نيز متوجه اين موضوع شده اند. 

وی در ادامه سخنان خود با طرح این پرسش که در سال های اخير چه تعداد بازیکن پديده از سوی تیم های پایه به فوتبال كشور معرفی شده اند؟ افزود: نمی دانم چرا کسی به تيم های پايه كشور توجه نمی كند و نگاهشان به سوی آینده نیست.

عليرضا مرزبان سرمربس تيم فوتبال پديده مشهد، با بيان اينكه باید به مردم حق دهيم که از كيفيت فوتبال کشور گله مند باشند، تصریح کرد: مردم وقت می گذارند تا فوتبال خوب ببينند؛ چراکه می خواهند از ديدن آن احساس خوبی داشته باشند و لذت ببرند ولی بازی های  لیگ فوتبال کشور در حال حاضر در اين راستا نيست و مردم احساس میكنند كه نتيجه بازی ها جای ديگری رقم می خورد. 

وی با اعتقاد بر اينكه اعتماد مردم به فوتبال از بين رفته است به اهميت ترغيب جوانان به ورزش اشاره كرد و گفت: ورزش نقش تعيين كننده ای برای سلامت جامعه و جوانان دارد؛ چراکه آن ها با انجام ورزش هايی مانند فوتبال، كار تيمی را فرا می گيرند و همبستگی درونی  و تیمیشان را افزایش می دهند.

عليرضا مرزبان با تاكيد بر اينكه روند فوتبال حرفه ای بايد در كشور به نحوی باشد كه به سلامت جامعه کمک كند نه اينكه صرفا با  جنجال همراه باشد، افزود: متاسفانه در ايران وقتی صحبت از حرفه ای گری می كنيم اين تصور وجود دارد كه در اين امر، می توان بی اخلاقی نيز كرد؛ درحاليكه در فوتبال حرفه ای دنيا رعايت اخلاق بسيار مهم است. 

نيما نكيسا دروازه بان اسبق تيم ملی فوتبال کشورمان، با اشاره به اهميت توجه به تيم های پايه و ترغيب نوجوانان و جوانان به موضوع ورزش اظهار كرد: در كشورهای جهان اول، مربيان و افرادی كه برای آموزش در تيم هاي پايه انتخاب می شوند در بالاترين سطح تحصيلات قرار دارند و سعی كنند بهترين امكانات در اختيار تيم های پايه باشد. 

وی در بخش ديگری از صحبت های خود با انتقاد از بی اخلاقی در فوتبال كشور گفت: متاسفانه  بعضا در فوتبال كشورمان به بازيكنان بزرگنمايی و دروغگويی ياد می دهند؛ از جمله این که چه گونه داور را گول بزنند. در حاليكه در فوتبال حرفه ای دنيا هيچ بازيكنی وقتی زمين می خورد، عمدا به نحوی فرياد نمی زند كه داور را تحت تاثير قرار دهد. 

منصور ابراهيم زاده
با اشاره به اهميت ارتباط  بین مربی تيم های بزرگسالان درباشگاه ها با مربيان تيم های پايه جهت تبادل افكار و تجربه اظهار داشت: اگر ميخواهيم تغييری در فوتبال كشورمان ايجاد شود بايد توجه بيشتری به تيم های پايه داشته باشیم.

وی  با اشاره به نقش آموزش و پرورش  و خانواده ها در ترغيب دانش آموزان به امر ورزش در بخش ديگری از صحبت های خود  اظهار كرد:   بايد در تيم ها شاهد حاكم بودن فضای اعتماد بين اجزای مختلف يک باشگاه بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار