تبریز؛

تردد 17 میلیون و 800 هزار خودرو سنگین در محورهای آذربایجان‌شرقی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی از تردد 17 میلیون و 800 هزار وسائط نقلیه سنگین از محورهای استان در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت 93 میلیون و 800 هزار خودرو در جاده‌های آذربایجان‌شرقی تردد کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی، داریوش باقرجوان اظهار کرد: بیش از 93 میلیون و 800 هزار خودرو در محورهای مختلف استان آذربایجان شرقی طی هشت ماهه اول سال 1393 تردد کرده‌اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان آذربایجان‌شرقی افزود: با توجه به آمار تردد در محورهای مجهز به دستگاه‌های تردد شمار آنلاین از این تعداد بیش از 76 میلیون وسائل نقلیه سبک و بیش از 17 میلیون و 800 هزار  وسائط نقلیه سنگین بوده‌اند.

باقرجوان گفت: این آمار در محورهای قابل مقایسه با سال 1392 به میزان پنج درصد افزایش داشته است که از این میزان 11 درصد مربوط به وسائل نقلیه سنگین و سه درصد وسائل نقلیه سبک بوده است.

وی پرترددترین ساعات در محورهای استان را بین ساعت‌های 17 تا 19 و کم ترددترین ساعات را سه تا پنج صبح اعلام کرد و گفت: بیشترین افزایش تردد با 12 و 11 درصد به ترتیب مربوط به ماه‌های شهریور و مرداد سال‌جاری بوده است.

باقرجوان نتایج حاصله از این گزارش را به منظور برنامه‌ریزی لازم برای کنترل تردد در محورها توسط دستگاه‌های ذیربط، افزایش ایمنی تردد جاده‌ای و اطلاع‌رسانی حائز اهمیت دانست.

در حال حاضر استان آذربایجان‌شرقی با تعداد 78 دستگاه تردد شمار فعال در محورهای مختلف دارای رتبه اول در سطح کشور است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.