معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه گردشگری عباس آباد، از اجرای ویژه برنامه های ایام سوگواری ماه صفر در بوستان آب و آتش خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید محمد حسین حجازی، در این بار گفت: گروه تعزیه سفیر از استان خراسان رضوی، تا پایان ماه صفر به اجرای برنامه در خیمه گاه «چله اشک و شوق» خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت نوسازی عباس آباد افزود: این گروه در مجموع چهار تعزیه را روی صحنه خواهند برد. نخستین تعزیه که در پنج شب اول برپایی خیمه گاه روی صحنه رفت، اجرای صحنه عاشورا بود. این اجرا یکشنبه شب و پس از 5 شب اجرا به کار خود پایان داد.

وی به برنامه 5 شب دوم تعزیه که از امشب آغاز می شود اشاره کرد و گفت: این تعزیه درباره زندگی امام حسن (علیه السلام) است و متناسب با شهادت این امام گرانقدر نوشته شده است. بعد از آن چهار شب تعزیه با موضوع زندگی و شهادت امام رضا (علیه السلام) روی صحنه می رود. روز آخر نیز با توجه به این که با آغاز ربیع الاول همراه است، گروه، جشن های سنتی مربوط با این مناسبت را اجرا خواهد کرد.

سیدمحمد حسین حجازی همچنین، به کاروان نمادین اسرای کربلا در روز اربعین اشاره کرد و گفت: اعضای گروه تعزیه سفیر، در این روز به صورت نمادین از مسجد بلال تا بوستان آب و آتش پیاده روی کردند. کاروان آن ها سه اسب و سه شتر همراه داشت و ساعت چهار بعد از ظهر شنبه، 22 آذرماه، از مسجد بلال حرکت خود را آغاز کرد تا از طریق میدان ونک به بوستان آب آتش رسیده و تعزیه خود را در خیمه گاه «چله اشک و شوق» اجرا کند.

حجازی به اجرای موسیقی همزمان با تعزیه توسط گروه اشاره کرد و درباره سازهای به کار رفته گفت: نوازندگان شیپور، طبل، نی، فلوت و سازهای بادی کسانی هستند که گروه تعزیه را در اجرا یاری می کنند. هرشب و پیش از آغاز برنامه، شهروندان حاضر در بوستان آب و آتش توسط سنج و دمام به شرکت در این عزاداری فراخوانده می شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت نوسازی عباس آباد همچنین به اجرای گروه نمایش «حنانه» در خیمه گاه بوستان حضرت ابراهیم (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: این گروه که متشکل از 40 بانوی هنرمند است، هر شب یکی از تابلوهای عاشورا را به صورت نماهنگ اجرا می کند. کار آن ها در واقع یک نوع نماهنگ نمایشی است و در شب های نخست اجرا توجه علاقه مندان را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بوستان ، نمایش ، آب و اتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار